اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مهدیه رشت؛

پرچم بارگاه امام رضا (ع) به اهتزاز درآمد

خبرگزاری فارس: پرچم بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) توسط خدام آستان قدس رضوی در مهدیه رشت در میان اشک‌های انبوه مردم به اهتزاز درآمد.

پرچم بارگاه امام رضا (ع) به اهتزاز درآمد
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه گیلان شامگاه پنجشنبه در مراسم اهتزاز پرچم بارگاه ملکوتی ثامن‌الحج (ع) در مهدیه رشت دهه کرامت را ایام نورانی جلوه‌های میلاد حضرت معصومه (س) و میلاد امام رضا (ع) و نیز اوج بندگی خداوند دانست.
حجت‌الاسلام سعید مهدوی برگزاری این مراسم‌ها را ضروری دانست و تصریح کرد: در راستای مقابله با شبیخون فرهنگی و جنگ نرم، برگزاری این گونه برنامه‌های فرهنگی برای جوانان مسئولیت‌بخش است.
وی با اشاره به حدیث امام رضا(ع) که فرمود هر کس معصومه(س) را در قم زیارت کند، مانند کسى است که مرا زیارت کرده، ابراز داشت: درجه مقام عصمت حضرت معصومه (س) هم‌سطح با امامان معصوم است.
مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه گیلان با بیان اینکه حضرت معصومه(س) با عمل به دستورات قرآن به این جایگاه رسیده، خاطرنشان کرد: ایشان نقشه راه خود را از قرآن گرفته است.
این مسئول با تاکید بر اینکه باید باورمندی‌ها و اعتقادات خود را به خداوند و اهل بیت(ع) تقویت کنیم، ابراز داشت: اگر این گونه عمل کنیم و اهل جهاد باشیم، از رحمت الهی بهره‌مند می‌شویم.
در این مراسم پرچم بارگاه مطهر و ملکوتی امام رضا(ع) توسط خدام حرم رضوی و در میان اشک‌ها و ناله‌های انبوه مردم و با مدیحه‌سرایی استاد کریم خانی به اهتزاز در آمد.
نخستین کاروان جشن‌های زیر سایه خورشید روز گذشته وارد گیلان شدند و در این طرح که از شب میلاد حضرت معصومه(س) تا شامگاه میلاد امام رضا(ع) ادامه می‌یابد کاروانی متشکل از یک سخنران و مداح توانمند و خادمان حرم مطهر امام رضا(ع) که از افراد فرهیخته و عالم به آموزه‌های دینی بوده و حامل پرچم آستان قدس رضوی هستند به منظور نمادسازی از حرم مطهر برای مردم در مراکز استان‌ها و برخی شهرستان‌ها حضور می‌یابند و برنامه‌های ترویج، تبیین و نهادینه‌سازی معارف ناب رضوی در جامعه را اجرا می‌کنند.
در راستای این حرکت فرهنگی خدام آستان قدس رضوی میثاق‌نامه‌ای با امام رضا (ع) با عنوان «با تو عهد می‌بندم» تدوین و در 10 بند در زمینه الگوهای رفتاری سیره رضوی تنظیم شده است.
رویکرد ترویج معارف امام رضا (ع) در بین آحاد جامعه از دیگر اهداف حضور خدام آستان قدس رضوی در استان‌ها و شهرستان‌ها عنوان شده تا از فضای شور و نشاط دهه کرامت برای انتقال این معارف بهره‌مندی حاصل شود.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول