اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌در قالب هشت داستان و 50 قسمت؛

جمال شورجه ‌سریال زندگی امام رضا (ع)را میسازد

خبرگزاری فارس: مدیر عامل موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی از ساخت سریالی 50 قسمتی با مضمون حرکت امام رضا از مدینه تا مرو خبر داد.

جمال شورجه ‌سریال زندگی امام رضا (ع)را میسازد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد ضرابی ظهر امروز در نشست خبری اعلام برنامه‌های دهه کرامت که در محل موسسه آفرینش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد‌، اظهار داشت: امسال در رویکرد برنامه‌های پژوهشی حرکت‌های زیادی انجام شده است به طوری که  فضاهایی که در این عرصع مفغود مانده بود امروز در مرحله ظهور قرار گرفته است.
مدیرعامل موسسه آفرینش‌های آستان قدس رضوی اظهار داشت: یکی از نگین‌های حرم مطهر رضوی معماری زیباگونه مسجد گوهرشاد است که در این راستا نشست‌ها و کارگاهی با حضور اساتید از داخل و خارج کشور در این مکان منور برگزار می‌شود چرا که روندی که دارد ‌می‌شود در مسیر مکتب خراسان است و شاخص‌هایی که شهر مشهد مقدس دارد و به واسطه وجود مضحج شریف حضرت امام رضا کشور ایران حول این محور می‌چرخد.

*برگزاری بزرگترین سمپوزیوم هنر کشور در سال 91 در مشهد
وی گفت : با توجه به همین دیدگاه بزرگترین نشست و همایش کشور در قالب سمپوزیوم هنر در سال 91 در ایام دو سالانه تحصیلات برگزار می‌شود و به نوعی هنرهای نهفته داخل حرم مطهر مورد بررسی خواهد گرفت.
ضرابی ادامه داد: در بحث ارتباط دانشگاه‌های هنر ایران و جهان هشت برنامه امسال از جانب این موسسه در نظر گرفته شده است که در 70 نقطه جهان با پرپایی نمایشگاه‌های خاص و همچنین 63 شهر جهان و از جمله اکثر نقاط دنیا، اروپا ،آمریکا ، آسیا ، افریقا این رویدادها برپا می‌شود.
مدیر عامل موسسه آفرینش‌های آستان قدس رضوی خاطر نشان کرد‌: در این ایام شاخص‌ترین نمایشگاهی که قرار است برپا شود در تهران از شنبه کار خود را شروع خواهد کرد که نشست خبری آن همزمان با افتتاح نمایشگاه در محل برج میلاد برگزار ‌که موضوع آن به نمایش در آمدن محصولات و آثار موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی است.
استاد نجابتی به عنوان خادم ویژه رضوی در جشنواره امام رضا معرفی می‌شود.
وی گفت: در بحث هنرهای تجسمی وآثار خوشنویسی در نگارخانه رضوان مشهد با حضور استاد مسعود نجابتی یکی از برجسته‌ترین اساتید گرافیک ایران مباحث تجسمی و خوشنویسی مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت.
این مسئول تصریح کرد: همچنین با توجه به رابطه شعر و ادب در این ایام شب شعر دانشجویی در دانشگاه امام رضا با حضور اقشار مختلف دانشجویی برگزار می‌شود.

*ساخت سریال امام رضا (ع) آغاز شده است
مدیرعامل موسسه آفرینش‌های آستان قدس رضوی بیان کرد: سال‌ها دغدغه فیلمسازان گرایش به موضوعات مذهبی بوده است و همچنین شخصیت والای حضرت رضا(ع) به همین منظور با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و همچنین مذاکرات و جلساتی که با آقای جمال شورجه تهیه کننده وکارگردان سینما انجام شد کلید ساخت یک سریال فاخر 50 قسمتی با مضمون زندگی حضرت رضا (ع) وحرکت ایشان از مدینه تا مرو زده شد.
ضرابی عنوان کرد‌: این سریال در قالب هشت داستان نوشته شده است و برای تولید آن در مجموع 10 میلیارد تومان هزینه خواهد شد همچنین پیش تولید این سریال از هفته گذشته آغاز شده و ساخت ان زمانی طی پنج سال را به خود اختصاص خواهد داد.
وی افزود : از اقدامات جدید این موسسه تولید فیلم‌های انیمیشن 20 الی 40 قسمتی است که موضوعات آن مرتبط با سیره اهل بیت (ع) که تولید آنها تا پایان سال آینده به اتمام می‌رسد.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول