اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان خبر داد:

برگزاری همایش همنامان دانشجوی امام رضا (ع) در زاهدان‌

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: دوازدهم مهرماه جاری، همایش همنامان دانشجوی امام رضا (ع) در زاهدان برگزار می‌شود.

برگزاری همایش همنامان دانشجوی امام رضا (ع) در زاهدان‌
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حجت‌الاسلام عباس دانشی صبح امروز در جمع خبرنگاران در زمینه برگزاری جشنواره فضایل رضوی اظهار داشت: پنجمین همایش علمی ـ پژوهشی فضائل رضوی با رویکرد سیره اجتماعی امام رضا (ع) در 12مهرماه، امسال برگزار می‌شود.
وی افزود: تاکنون تعداد 96 مقاله به دبیرخانه پنجمین همایش ملی علمی ـ پژوهشی فضائل رضوی استان سیستان و بلوچستان ارسال شده است.
مدیرکل ارشاد سیستان و بلوچستان، ادامه داد: تعداد شرکت کنندگان در این همایش 113 نفر بوده که تعداد برگزیدگان، پنج نفر برگزیده کشوری و هشت نفر برگزیده استانی هستند.
دانشی بیان کرد: از برنامه‌های جنبی این همایش می‌توان به برگزاری جشنواره اسماء‌الحسنی توسط انجمن هنرهای تجسمی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان که به شش نفر برگزیده جوایزی اهدا می‌شود، اشاره کرد.
وی اضافه کرد: برگزاری همایش همنامان امام رضا (ع) ویژه دانشجویان در استان که به میمنت دهه کرامت به 10 نفر از برادران دانشجو که همنام امام رضا (ع) هستند با برپایی همایش به قید قرعه جوایزی اهدا می‌شود و تمامی مقالات ارسالی توسط داوران استانی بررسی و داوری شده که پنج نفر برگزیده کشوری با رأی نهایی داوران پژوهشگاه قم معرفی شده‌اند از دیگر برنامه‌هایی بوده که در این همایش گنجانده شده است.
مدیرکل ارشاد سیستان و بلوچستان گفت: برات حمیدیان از زابل نفر چهارم برگزیده کشوری بوده که با رأی داوران پژوهشگاه قم انتخاب شده است.
دانشی تصریح کرد: همچنین به میمنت لقب مبارک امام رضا (ع) به عنوان ثامن‌الحجج، هشت مقاله به عنوان منتخبین استانی اعلام می‌شود که از برگزیدگان در مراسم پنجمین همایش ملی علمی ـ پژوهشی فضایل رضوی در دوازدهم مهرماه جاری در تالار اشراق زاهدان تقدیر به‌عمل می‌آید.
وی افزود: برپایی نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی و هنری همایش رضوی نیز در زمان مذکور از دیگر برنامه‌های جنبی این جشنواره است.
مدیرکل ارشاد سیستان و بلوچستان، خاطرنشان کرد: برنامه‌های اجرایی دهه‌کرامت در شهرهای زابل با عنوان جنگ شادی، زهک با مراسم شعر خوانی، مولودی خوانی و تجلیل از مداحان، خاص جشن میلاد و شب شعر با موضوع امام رضا (ع)، سراوان با برگزاری سه‌جشن باشکوه به مناسبت میلاد و ویژه برنامه یا ضامن آهو و در ایرانشهر با جشن بزرگ میلاد حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، ایستگاه نقاشی، اهدای کتاب، اجرای موسیقی محلی در مدح امام رضا (ع)، چاپ و نشر سروده‌های شاعران منطقه در مدح و منقبت حضرت معصومه و امام رضا، اهدای جوایز به مناسبت روز دختر و ایستگاه هنرهای تجسمی برگزار می‌شود.
دانشی گفت: همچنین در شهرهای چابهار جشن بزرگ میلاد امام رضا (ع)، در کنارک شب شعر، جنگ شادی، مقاله نویسی درباره زندگی آن حضرت، در میرجاوه جشن میلاد، و در نصرت آباد نیز جشن میلاد را برگزار می‌کنیم.
وی، یادآور شد: کیفیت مطلوب و رضایت عموم مردم از برنامه‌های اجرایی همایش، تخصصی بودن موضوعات فراخوان و مقالات، افزونی تعداد شرکت کنندگان و پژوهشگران در همایش، سخنرانی‌های ویژه در روز برگزاری، خروجی و بازدهی مناسب برگزاری همایش در استان از شاخص‌های ویژه دبیرخانه این همایش در سیستان و بلوچستان برای برگزیده شدن است.
مدیرکل ارشاد سیستان و بلوچستان تصریح کرد: برگزاری ‌کارگاه‌های آموزشی تخصصی در هر سال، بالا بودن سطح تحصیلات شرکت‌کنندگان (دکترا، فوق لیسانس و لیسانس)، بالا بودن سطح علمی مقالات و تخصصی بودن موضوعات فراخوان با توجه به پژوهشی بودن آن از مهم‌ترین شاخص‌ها در نظام آموزشی این استان است.
انتهای پیام؛/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول