اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سربیشه:

نقش زنان در دفاع مقدس بسیار پررنگ بود

خبرگزاری فارس: فرماندار سربیشه با بیان اینکه نقش زنان در دفاع مقدس بسیار پر رنگ بود، گفت: مساعدت زنان در پشت جبهه، طیف گسترده‏ای از فعالیت‏ها را در بر می‌گرفت.

نقش زنان در دفاع مقدس بسیار پررنگ بود
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس ویژه بانوان اظهار داشت: زنان نقش بزرگی در دفاع مقدس ایفاء کرده و در صحنه‌های جنگ و نبرد همدوش مردان بودند.
وی ادامه داد: در جریان دفاع مقدس، مادران نمونه فراوان بودند که فرزندان خود را تشویق به جهاد می‌کردند.
فرماندار سربیشه با بیان اینکه شیر زنانی در دوران دفاع مقدس فرزندانشان را روانه جنگ می‌کردند، گفت: آرزویشان هم این بود که یا با پیروزی برگردند یا با شهادت و آنچه که برای آنان مهم بود، پیروزی اسلام بود.
حسین‌پور افزود: مساعدت زنان در پشت جبهه، طیف گسترده‏ای از فعالیت‏ها را در بر می‌گرفت، از جمله تقویت روحیه رزمندگان برای حضوری هر چه پرشورتر در جبهه‏ها و تشویق مداوم آنان که به خوبی انجام شد.
وی تاکید کرد: حضور چشمگیر خواهران و همسران و مادران رزمندگان در هنگام بدرقه آنان، دلیلی است ‏بر این مدعا و جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی، آشپزی و تهیه موادغذایی، خیاطی و تهیه لباس گرم و اهدای خون از دیگر مساعدت‌های زنان در پشت جبهه‌های نبرد بود.
فرمانده ناحیه سپاه سربیشه نیز گفت: گرامیداشت ایام هفته دفاع مقدس برای حفظ ارزش‌ها و رشادت شهدا لازم است و باید با شکوه خاصی برگزار شود.
اسماعیل برزگر یادآور شد: در دوران هشت سال دفاع مقدس دو عامل در پیروزی بیشترین نقش را داشته است، یک عامل ایمان قوی رزمندگان و دومین عامل رهبری الهی بود که پس از امامان معصوم (ع) حضرت امام خمینی (ره)، جامعه اسلامی به ویژه جنگ را به خوبی رهبری و هدایت کردند و مشروعیت جنگ و دفاع مقدس با حضور ایشان ارزش پیدا کرد.
وی خاطرنشان کرد: زنان ایران در طول دفاع مقدس ثابت کردند که یکی از عوامل تقویت‌کننده روحیه رزمندگان و پشتیبانی فرهنگی آنها از جبهه‌ها بودند.
برزگر با بیان اینکه زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی در زمان دفاع مقدس شرکت داشتند و این مشارکت از لحاظ تبلیغاتی، آثار مثبت فراوانی داشت، یادآور شد: زنان باید به عنوان مادران، همسران یا خواهران شهدا رسالت الهی خود را انجام داده و با عمل به وصیتنامه آنها و بیان خاطرات، حقانیت آنها را به گوش جهانیان برسانند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول