اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در یادواره سردار شهید باقری مطرح شد؛

ضرورت پیوند نسل سوم انقلاب با دفاع مقدس

خبرگزاری فارس: یادواره سردار شهید حسن باقری و 18 شهید دهستان رقه در حالی برگزار شد که سخنرانان بر پیوند ضرورت نسل سوم انقلاب با دفاع مقدس تأکید کردند.

ضرورت پیوند نسل سوم انقلاب با دفاع مقدس
به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، در مراسم یادواره سردار شهید حسن باقری و 18 شهید دهستان رقه که صبح امروز با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان شهرستانی همراه بود، مسئولان فرهنگی و بسیج خواستار معرفی بیشتر دفاع مقدس برای نسل جوان شدند. 
 فرمانده پایگاه مقاومت امام محمد باقر(ع) روستای رقه در این مراسم گفت: تبیین ارزش‌های والای شهید و شهادت و انتقال آن به نسل سوم و چهارم یک ضرورت است.
غلامحسین ابراهیمی اظهار داشت: این یادواره سومین یادواره سردار شهید حسن باقری و 18 شهید دهستان رقه از توابع شهرستان بشرویه است.
وی با تشریح فعالیت‌های انجام شده در راستای برگزاری این یادواره اظهار داشت: سردار شهید حسن باقری قائم مقام تخریب لشکر پنج نصر و 18 شهید سرافراز جنگ تحمیلی و همچنین 13جانباز و یک آزاده از افتخارات این دهستان هستند که این یادواره در راستای بزرگداشت یاد و نام و حماسه‌آفرینی آنها تدارک دیده شد.
ابراهیمی با اشاره به اعزام 150 نفر از این دهستان در طول هشت سال جنگ تحمیلی به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل یادآور شد: تبیین ارزش‌های والای شهید و شهادت و انتقال آن به نسل سوم و چهارم یک ضرورت است.
بخشدار ارسک نیز با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و دهه کرامت خاطرنشان کرد: قطعا دفاع مقدس هنوز ادامه دارد.
محمدرضا وکیل‌زاده ادامه داد: نسل سوم و چهارم ما به واقع در صحنه خطیر و حساسی قرار دارد که آن هم جنگ نرم است و ما باید با الگودهی به این نسل‌ها و معرفی حماسه دفاع مقدس آنها را در ادامه این جنگ مقدس یاری کنیم.
امام جمعه موقت فردوس در سخنانی به تبیین زوایای مختلف ارزش شهادت و جهاد و دفاع پرداخت و اظهار داشت: بر اساس آیات و روایات اسلامی ما همواره مأمور به آمادگی همه جانبه برای دفاع از خود و جامعه اسلامی هستیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین علی مرادی ادامه داد: جنگ تحمیلی دوران باشکوهی بود که ملت ایران به تمام معنا وظیفه خود را انجام داد و این معنا و جنگ در صحنه خطرناک دیگری همچنان ادامه دارد.
وی با اشاره به فرمایشات مؤکد مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته با موضوع جنگ نرم و ناتوی فرهنگی خاطرنشان کرد: تبعات این جنگ جبران‌ناپذیر از جنگ فیزیکی است، زیرا در جنگ فیزیکی قربانی شهیدانی هستند که با اهدای جان خود ضامن بقای انقلاب بودند ولی در جنگ نرم هر قربانی خود منشأ تخریب دیگران است.
وی ادامه داد: در جنگ نرم باید تشکیلاتی عمل کرد و ذره‌ای کوتاهی قابل بخشش نیست.
در ادامه این مراسم کلیپی از صحنه‌های شهادت و تجسس و پیدا شدن بقایای مطهر آنها از جمله سردارحسن باقری پخش شد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول