اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی خبر داد:

اعزام نخستین کاروان جشن‌های زیر سایه خورشید به گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی گفت: نخستین کاروان جشن های زیر سایه خورشید امروز به استان گیلان اعزام می‌شود.

اعزام نخستین کاروان جشن‌های زیر سایه خورشید به گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی جشن‌های سراسری زیر سایه خورشید، جواد محمدزاده مقدم با اعلام این خبر اظهار داشت: پیش از برگزاری این جشن‌ها نسبت به بزرگداشت دهه کرامت توجه درخوری وجود نداشت و صرفا برخی برنامه‌های دولتی برای مخاطبان خاص برگزار می‌شد که همه اقشار مردم را پوشش
نمی‌داد، برنامه‌های آستان قدس رضوی نیز به دلیل حجم بالای زائران فقط در حرم مطهر خلاصه می‌شد.
وی ادامه داد: از سال 1387تصمیم به اجرای حرکتی سراسری با محوریت جشن و سرور و با رویکرد ترویج معارف امام رضا(ع) در میان آحاد جامعه گرفته شد تا از فضای شور و نشاط دهه کرامت برای انتقال این معارف بهره‌مند شویم، بر این اساس، در پی فراخوان مجموعه‌های مردمی استان‌ها شامل هیئت‌ها، کانون‌ها وموسسات از میان دو هزار تشکل، در هر استان یک کانون جهت اجرای طرح انتخاب شد.
رییس ستاد جشن‌های زیرسایه خورشید اظهار کرد: در این طرح که از شب میلاد حضرت معصومه(س) تا شام میلاد امام رضا(ع)، کاروانی متشکل از یک سخنران و مداح توانمند و خادمان حرم مطهر امام رضا(ع) که از افراد فرهیخته و عالم به آموزه‌های دینی بوده و حامل پرچم آستان قدس رضوی هستند به منظور نمادسازی از حرم مطهر برای مردم در مراکز استان‌ها و برخی شهرستان‌ها حضور یافته و برنامه‌های مختلفی را اجرا می‌کنند.
وی گفت: از آنجا که بسیاری از جمعیت کشور امکان حضور در ایام میلاد در حرم امام رضا(ع) را ندارند، حضور خدام در استان‌ها به منزله حضور سفیران امام بوده و شور و شعف معنوی در مخاطب ایجاد می‌کند.
مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس در تشریح اهداف برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید تصریح کرد: ترویج، تبیین و نهادینه‌سازی معارف ناب رضوی در جامعه از مهمترین اهداف به شمار می‌رود که در این رابطه، میثاق‌نامه‌ای با امام تحت عنوان با تو عهد می‌بندم تدوین شده که در 10 بند، در زمینه الگوهای رفتاری سیره رضوی تنظیم شده است.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول