اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام فدراسیون اسکواش:

مهد‌‌کودکیها با اسکواش آشنا می‌شوند/اجرای طرح نخبه‌یابی در بین کودکان

خبرگزاری فارس: قائم مقام فدراسیون اسکواش کشور از برنامه‌ریزی به منظور آشنایی کودکان مهد کودک‌ها با رشته اسکواش خبر داد.

مهد‌‌کودکیها با اسکواش آشنا می‌شوند/اجرای طرح نخبه‌یابی در بین کودکان
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، کسری غفوری ظهر امروز در مجمع انتخابی هیئت اسکواش استان مرکزی اظهار داشت: فدراسیون اسکواش به دنبال این است تا با آشناسازی کودکان مهدهای کودک با رشته اسکواش پشتوانه‌های قوی و محکمی را برای آینده تیم ملی اسکواش تربیت کند که در این راستا توجه به مهدهای کودک را آغاز کرده است.
وی تصریح کرد: در طرح آشنا سازی مهدهای کودک با اسکواش راکت‌های کوچک ویژه کودکان چهار تا شش سال تهیه و در اختیار هیئت‌های استانی قرار داده شده که هیئت‌ها باید با برنامه‌ریزی دقیق این طرح را به مرحله اجرا بگذارند.
قائم مقام فدراسیون اسکواش گفت: در صورتی که از هر یک هزار کودک مهد کودک‌ها پنج نفر جذب این رشته شوند، جامعه آماری این رشته رو به افزایش خواهد رفت.
غفوری در ادامه از اجرای طرح ملی نخبه‌یابی در سال گذشته خبر داد و بیان داشت: با اجرای این طرح 2 هزار نفر از کودکان نخبه 6 تا 14 ساله در سراسر کشور شناسایی شدند که در سال جاری این افراد در قالب طرح الماس ملی  ساماندهی شده و زیر نظر مربیان تیم ملی آموزش‌های لازم را فرا خواهند گرفت.
وی گفت: چنانچه استان مرکزی در زمینه برگزاری یک مرحله از طرح الماس ملی درخواستی داشته باشد فدارسیون از آمادگی لازم برای برگزاری این طرح در استان آماده است که فرصت بسیار خوبی برای ورزش استان محسوب می‌شود.
قائم مقام فدراسیون اسکواش با بیان اینکه فدارسیون اسکواش در سال جاری سه هدف کوتاه مدت، برگزاری لیگ خودکفا و پویا و طرح الماس ملی را در دستور کار خود قرار داده است،‌ اظهار داشت: استان مرکزی در سال گذشته در مسابقات لیگ حضور نداشت که خوشبختانه امسال با اعلام آمادگی در این مسابقات حضور خواهد یافت.
غفوری ادامه داد:  استان مرکزی در سال‌های گذشته در بخش جوانان سه بازیکن ثابت در تیم ملی داشت که متاسفانه امروز در این بخش با ضعف‌هایی مواجه شده است.
وی همچنین از آمادگی فدراسیون برای حمایت از هیئت در زمینه دعوت از مربیان خارجی خبر داد و گفت: با توجه به استعداد بسیار خوب ورزشکاران استان فدارسیون اسکواش آمادگی دارد بخشی از هزینه‌های مربوط به حضور مربیان خارجی در این استان را متقبل شود.
قائم مقام فدراسیون اسکواش کمبود منابع مالی را یکی از مشکلات هیئت‌ اسکواش استان مرکزی دانست و اظهار داشت: در سال جاری 9 میلیون و 100 هزار تومان از دیون سال گذشته فدارسیون به استان پرداخت شد که می‌طلبد هیئت با برگزاری کلاس‌های آموزشی  برای خود کسب درآمد کند.
گفتنی است در این مراسم مازیار خاکبار به مدت چهار سال به عنوان رئیس هیئت اسکواش استان مرکزی منصوب شد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول