اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

نمایشگاه کتاب موجب ایجاد نشاط فرهنگی در جامعه می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز موجب ایجاد نشاط فرهنگی در جامعه می‌شود.

نمایشگاه کتاب موجب ایجاد نشاط فرهنگی در جامعه می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز، علی داننده گفت: باید با توجه به پیشرفت‌ها و شاخص‌های انقلاب اسلامی به سمت شاهراه افزایش فرهنگ مطالعه در کشور پیش برویم.
وی  افزود: موضوع کتاب و تقویت فرهنگ کتابخوانی از دغدغه‌های اصلی مسئولان فرهنگی کشور به ویژه رهبر معظم انقلاب است و این نمایشگاه با توجه به وسعت و حجم بالای کتاب‌های ارائه شده جایگاه مناسبی در بدنه فرهنگی کشور یافته‌ است.
داننده اظهار داشت: باید با همکاری مردم و مسئولان به ویژه آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها، موضوع کتاب و کتابخوانی به اولویت اصلی جامعه و خانواده‌ها تبدیل شود.
وی تعداد نمایندگی‌های شرکت کننده در این نمایشگاه را یک هزار ناشر عنوان کرد و افزود: نمایشگاه کتاب امسال به لحاظ کمی و کیفی نسبت به سال‌های گذشته رشد چشمگیری داشته است.
وی افزایش محتوایی کتاب‌ها، حضور ناشران برجسته کشوری و بین‌المللی، عرضه کتاب‌های گوناگون در حوزه‌های مختلف، شرکت ناشران معتبر دانشگاهی را از ویژگی‌های برجسته نهمین نمایشگاه بین‌المللی تبریز دانست.
داننده تعداد کشورهای شرکت کننده در این نمایشگاه را 100 نمایندگی از کشورهای انگلیس، جمهوری آذربایجان، ترکیه، چین، هند، عربستان، لبنان، استرالیا، هلند، آلمان،‌ ایرلند،‌آمریکا و فرانسه عنوان کرد.
وی افزود: بیش از 100 هزار عنوان کتاب در این نمایشگاه برای علاقمندان ارائه می‌شود که امیدواریم این تعداد در طول زمان برگزاری نمایشگاه افزایش یابد.
داننده با مناسب ارزیابی کردن زمان برپایی این نمایشگاه ابراز داشت: همزمان با شروع سال تحصیلی جدید و به تناسب نیازهای ایجاد شده دانش آموزان و دانشجویان در آغاز مهر این نمایشگاه بستر مناسبی برای پاسخگویی به نیازهای این قشر از جامعه است.
وی افزود: در نمایشگاه کتاب امسال با افزایش یک سالن عرضه کتاب نسبت به سال گذشته, تعداد یک هزار و 50 غرفه فعال است که از این تعداد 100 غرفه مربوط به کشورهای خارجی و بیش از 80 غرفه در اختیار رسانه‌های داخلی و مطبوعات است.
داننده گفت: خدمات پستی، حمل بار و ارسال کتاب به خریداران و همچنین همکاری اتوبوسرانی برای تردد آسان بازدید کنند‌گان به محل نمایشگاه از اقدامات انجام شده برای ارتقای خدمات دهی در نمایشگاه امسال است.
نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز با حضور یک هزار ناشر از سراسر کشور با یک صد هزار عنوان کتاب از ششم تا دوازدهم مهرماه جاری در محل نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز در حال برگزاری است.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول