اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کتابخانه عمومی آبپخش:

شهرداری حق نیم درصدی کتابخانه آبپخش را پرداخت نمی‌کند

خبرگزاری فارس: مسئول کتابخانه عمومی آبپخش گفت: شهرداری آبپخش حق نیم درصدی کتابخانه عمومی را پرداخت نمی‌کند.

شهرداری حق نیم درصدی کتابخانه آبپخش را پرداخت نمی‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، علی دهقان شامگاه سه‌شنبه در نشست مسئولان آبپخش اظهار داشت: گسترش فرهنگ صحیح کتابخوانی در جامعه امری مهم و ارزشمند است و از مسئولان انتظار داریم در این راستا تلاش کنند.
مسئول کتابخانه عمومی آبپخش از قطع برق کتابخانه عمومی شهر آبپخش برای دومین بار در روزهای اخیر خبر داد و خاطرنشان کرد: پس از قطع برق کتابخانه شهر در روزهای سیزدهم و چهاردهم شهریورماه، از ساعت 8 صبح امروز (پنجم مهرماه) نیز شاهد قطع برق این نهاد فرهنگی شهر آبپخش بوده‌ایم.
وی افزود: کتابخانه‌های عمومی شهر آبپخش نهادهای فرهنگی غیر دولتی هستند که باید به صورت خودکفا هزینه‌های خود را تامین کنند و تنها در‌آمد کتابخانه‌ها از حق عضویت سالانه بدست می‌آید که مبلغی بسیار اندک است.
این مسئول ابراز داشت: تعداد زیادی از افرادی که عضو کتابخانه می‌شوند از خانواده محترم و معزز شهدا و ایثارگران، بازنشستگان و مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند که عضویت ایشان در کتابخانه عمومی شهر رایگان است.
دهقان تصریح کرد: در شهریور ماه شاهد قطعی 48 ساعته برق کتابخانه باقرالعلوم شهر آبپخش بودیم که در این مسئله تعداد سه کولر کتابخانه دچار خرابی شدند که 3 میلیون و 600 هزار ریال هزینه بر کتابخانه شهر تحمیل شد.
مسئول کتابخانه عمومی شهر آبپخش یادآور شد: روزانه تعداد کثیری از افراد برای استفاده از امکانات سالن مطالعه و ... به کتابخانه شهر مراجعه می‌کنند و ما برای صرفه‌جویی در برق مصرفی از مجموع 11 کولر تنها 3 کولر را روشن می‌کنیم.
دهقان عنوان داشت: تامین هزینه‌های جاری کتابخانه یکی از دغدغه‌های اصلی ما تبدیل شده است که ما را از فعالیت‌های فرهنگی و جذب اعضای فعال کتابخانه که از اولویت‌های اصلی کار ماست باز داشته است.
وی حق نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی از درآمد شهرداری را یکی از منابع مالی کتابخانه‌های عمومی برشمرد و افزود: در سال 89 شهرداری ماهانه مبلغ 600 هزار ریال به کتابخانه عمومی شهر کمک می‌کرد که بیش از 10 ماه است که شاهد قطع این کمک هستیم.
دهقان تصریح کرد: در شرایطی که رهبر معظم انقلاب از آمار نشر و سرانه مطالعه کتاب در کشور ابراز نارضایتی کرده‌اند از مسئولان شهر انتظار داریم با همکاری بی‌دریغشان از مشکلات ما کاسته و ما را در راستای افزایش سرانه مطالعه کتاب در آبپخش ما را یاری کنند.
رئیس شورای اسلامی آبپخش نیز اظهار داشت: از تمام دستگاه‌ها انتظار داریم نسبت به رونق فرهنگ کتابخوانی در شهر اقدام کنند.
مصطفی رضائی افزود: گسترش فرهنگ کتابخوانی در رشد فرهنگی شهر بسیار موثر است و باید با تمام وجود در این عرصه فعالیت کنیم.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول