اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 1100 ناشر داخلی و خارجی؛

نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب در تبریز آغاز به کار کرد

خبرگزاری فارس: نهمین نمایشگاه بین‌المللی پیش از ظهر امروز با حضور یک هزار ناشر داخلی و 100 ناشر خارجی از 10 کشور جهان در تبریز آغاز به کار کرد.

نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب در تبریز آغاز به کار کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان پیش از ظهر در آیین افتتاح این نمایشگاه اظهار داشت: امروز نمایشگاه کتاب تبریز جایگاه خود را در بین اهالی فرهنگ و هنر کشور و استان پیدا کرده و برگزاری آن به نوعی مطالبه از سوی قشر فرهیخته تبدیل شده است.
علی داننده اظهار داشت: کتاب و کتابخوانی به عنوان یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در صدر توجهات این اداره کل قرار داد و تلاش‌های مختلفی برای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در دست انجام است که برگزاری نمایشگاه کتاب نمونه‌ای از آنهاست.
وی افزود: برای تحقق منویات رهبر انقلاب باید خانواده‌ها در این امر پیشگام شده و با تشویق فرزندان خود به کتابخوانی از فضای موجود نهایت بهره‌گیری را بکنند.
داننده همچنین ورود دستگاه‌های آموزشی نظیر آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها را برای ترویج فرهنگ مطالعه ارزشمند دانست و گفت: باید فضاهای لازم برای بهره‌مندی دانش‌آموزان و دانشجویان از امکان مطالعه کتاب فراهم شود.
داننده خاطرنشان کرد: زندگی امروز جامعه ایرانی به عنوان شاخص بودن کار فرهنگی در نظام مقدس جمهوری اسلامی باید در مسیر مطالعه و فرهنگ قرار گیرد و برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی گامی به سمت این امر است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان حضور یک هزار ناشر داخلی و 100 ناشر خارجی از 10 کشور جهان در این نمایشگاه را فرصت مغتنمی برای تبادل فرهنگی عنوان کرد و گفت: تلاش شده تا در این دوره از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز نیازهای دانشجویان در زمینه تهیه کتب دانشگاهی رفع شود.
دانندهٰ برگزاری 30 برنامه جنبی نظیر نمایشگاه عکس بیداری اسلامی، نمایشگاه عکس دفاع مقدس، مهدویت، حجاب و عفاف، جنگ نرم و بصیرت همچنین برگزاری نشست‌هایی با موضوع جنگ نرم و سهم استان در شعر دفاع مقدس را از دیگر اقدامات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری این نمایشگاه اعلام کرد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول