اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی وزیر ارشاد:

منویات رهبری در خصوص کتاب و کتابخوانی محقق میشود

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تلاش این وزارتخانه برای تحقق منویات رهبری در خصوص کتاب و فرهنگ کتابخوانی خبر داد.

منویات رهبری در خصوص کتاب و کتابخوانی محقق میشود
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، بهمن دری ظهر امروز در آیین افتتاح نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز اظهار داشت: هر چند 23 سال از جنگ تحمیلی می‌گذرد اما هنوز این جنگ در ابعاد دیگر خود ادامه دارد و از ثمرات آن برای اسلام بیداری کشورهای اسلامی در منطقه و به ثمر نشستن آرمان‌های امام راحل(ره) در آن سوی مرزهاست.
وی اظهار داشت: در این بین آنچه بیش از همه خودنمایی می‌کند فرهنگ انقلاب اسلامی در جهان است که با تحت تاثیر قرار دادن قلب انسان‌ها و ملت‌های بیدار آنان را به تحرک علیه استکبار واداشته است.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در این بین نیز تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص فرهنگ بیشتر به سمت ترویج کتاب و کتابخوانی معطوف است تا اندیشه‌های اسلامی از این طریق که روشی ماندگار در تمدن بشری است معرفی شود.
دری با تقدیر از عوامل برگزاری نمایشگاه کتاب تبریز، تلاش مسئولان استانی را برای خاورمیانه‌ای شدن این نمایشگاه خواستار شد و گفت: آذربایجان‌شرقی از ظرفیت خوبی برای اجرایی کردن این نمایشگاه در سطح منطقه خاورمیانه برخوردار است و امسال نیز افزایش ناشران خارجی موید این مطلب است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز تمام ارکان تولید کتاب را در یکجا به معرض نمایش می‌گذارد، اظهار داشت: فرمایشات رهبر انقلاب نیز در خصوص برپایی نمایشگاه‌هایی از این دست کاملاً رعایت شده و امیدواریم شاهد شکوفایی بیش از پیش آن باشیم.
دری، در خصوص مراقبت از فضای نشر توسط این وزارتخانه نیز گفت: کنترل‌ها بر محتوای کتاب‌ها با پای کار آمدن استادان و روحانیون انجام می‌گیرد و در این میان فشارهای عوامل خارجی و مزدوران داخلی بر این وزارتخانه به شدت افزایش یافته اما ملاک عمل برای ما دستورات رهبر انقلاب است.
وی، از به کارگیری مباحث ایجابی نیز در حوزه نشر سخن گفت و اظهار داشت: در این بخش چنانچه ناشران به انتشار کتب مفید و ارزشمند در حوزه‌های مختلف اقدام کنند خدمات پیش از چاپ رایگان در اختیارشان قرار می‌گیرد و پس از چاپ نیز تمام کتب برای توزیع در کتابخانه‌های کشور خریداری می‌شود.
معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از افزایش عناوین شمارگان کتب دینی در پنج ماه گذشته در کشور خبر داد و افزود: انتشار کتاب‌های ارزشمند در این حوزه سینما و موسیقی ما را نیز تحت‌تاثیر قرار می‌دهد و وزارتخانه در اقدامی دیگر اقدام به هزینه 53 میلیارد تومان بودجه در خصوص برنامه‌های مرتبط با کتاب می‌کند.
دری در ادامه بیان داشت: امسال در راستای فرمایشات رهبر انقلاب از یکصد نفر از عالمان و مفاخر کشور در استان‌های مختلف طی مراسمی تجلیل و تکریم می‌شود.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول