اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی:

نشر،‌ خرید و فروش کتاب‌های ضاله حرام است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی تلاش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ممیزی محتوای کتب ضاله و خارج کردن آنها از چرخه فرهنگی کشور را امری ضروری عنوان کرد و گفت: نشر،‌ خرید و فروش کتاب‌های ضاله حرام است.

نشر،‌ خرید و فروش کتاب‌های ضاله حرام است
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری ظهر امروز در آیین افتتاح نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز با بیان این مطلب اظهار داشت: کتاب در حیات اجتماعی بشر تاثیر بسزایی دارد از این رو با ترویج فرهنگ مطالعه، تمدن و حیات اجتماعی انسان‌ها نیز رشد می‌یابد.
وی اظهار داشت: در شرایط کنونی که رسانه‌های بیگانه و استکباری با شبیخون گسترده فرهنگی خود سعی در نشر افکار ضد فرهنگی و القای شبهات در بین جوانان همچنین ایجاد اسلام هراسی، ایران هراسی و شیعه هراسی دارند کتاب بهترین ابزار برای به نقد کشیدن آنان است.
امام جمعه تبریز، گسترش فعالیت‌های رسانه‌ای در فضای ماهواره‌ای و تلویزیونی را امری ضروری برای مقابله با این تهاجمات دانست و گفت: اما هیچ‌یک از این اقدامات فرهنگی به اندازه کتاب موثر نیست و دولت و مردم باید در زمینه نشر کتاب‌های مفید اقدامات اساسی صورت دهند.
آیت‌الله مجتهد شبستری، تلاش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ممیزی محتوای کتب ضاله و خارج کردن آنها از چرخه فرهنگی کشور را امری ضروری عنوان کرد.
وی اظهار داشت: در کنار این اقدامات باید به ترویج فرهنگ کتابخوانی، رفع مشکل گرانی کتاب از طریق پرداخت یارانه به ناشران و تقویت کتابخانه‌های عمومی در سطح شهرها همچنین برپایی نمایشگاه‌های کتاب اهمیت داده شود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، ترویج فرهنگ کتابخوانی را در بین افراد جامعه موجب غنای علمی آنان و ابزاری موثر در مقابله با رویکرد نرم دشمنان علیه اسلام دانست.
آیت الله شبستری با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه کتاب و تاثیر آن در جامعه گفت: نمایشگاه کتاب در شرایط فعلی تقابلی است در مقابل هجمه فرهنگی ابتذال و جنگ نرمی که علیه اسلام آغاز شده و روز به روز درصدد تشدید آن هستند.
وی اظهار امیدواری کرد، برگزار کنندگان، انتشار دهندگان و نویسندگان کتاب‌های ارزشمند و مفید به ارائه آثار نفیس که معروف عهد علم و ادب است، همت گمارند.
نماینده ولی فقیه در اذربایجان‌شرقی با اشاره به جایگاه و اهمیت کتاب در دین مبین اسلام اظهار داشت: از منظر دین اسلام و ذات اقدس باری تعالی کتاب مقوله‌ای مقدس است و سوگند خداوند به قلم نشان از اهمیت این ابزار انسان ساز است.
وی افزود: واژه کتاب در قرآن تقریبا در 240 مورد به کار رفته است که چهل و نه بار مراد از کتاب قرآن کریم است و در حدیث ثقلین نیز بر اهمیت کتاب تاکید شده است.

خواستار بازنگری به طرح اختصاص یارانه کاغذ به کتاب
امام جمعه تبریز افزود: موضوع کتاب و کتابت نقش تاثیرگذاری در حیات فردی و اجتماعی افراد داشته و میراث فرهنگی و تمدن اسلامی همیشه مملو از کتب بزرگانی است که افتخار جامعه بشری و عامل رشد و بالندگی این جوامع بوده‌اند.
وی همچنین خواستار بازنگری به طرح اختصاص یارانه کاغذ به کتاب و نهادینه کردن فرهنگ اهدای کتاب در جامعه شد.
نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز با حضور یک هزار ناشر از سراسری کشور با 100  هزار عنوان کتاب از ششم تا دوازدهم مهرماه جاری در محل نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز در حال برگزاری است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول