اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست حوزه هنری استان زنجان خبر داد:

رونمایی از تابلوی عروج غریبانه شهید در زنجان

خبرگزاری فارس: سرپرست حوزه هنری استان زنجان گفت: تابلوی "عروج غریبانه شهید" رونمایی می‌شود.

رونمایی از تابلوی عروج غریبانه شهید در زنجان
غلامحسین نظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: این تابلو نقاشی اثر رضا اصل‌نجفی و به سفارش حوزه هنری استان زنجان طراحی شده است.
وی با اشاره به اینکه این تابلو نقاشی نمادی از شهدای غواص زنجانی است،‌خاطر نشان کرد: تابلوی عروج غریبانه شهید با موضوع دفاع مقدس طراحی شده است.
سرپرست حوزه هنری استان زنجان با بیان اینکه سبک آثار رضا اصل‌نجفی نقاش ایرانی در مکتب استاد فرشچیان است، ادامه داد: اندازه تابلوی "عروج غریبانه شهید" با ابعاد 122 در 200 سانتی متر است.
وی، تصریح کرد:‌ اجرای طرح نهایی این نقاشی حدود دو ماه و مدت زمان اجرای رنگی تابلو عروج غریبانه شهید 45 روز به طول انجامیده است.
 نظری، یادآور شد:‌ مینیاتور "عروج غریبانه شهید" در راستای تجلیل از رشاد‌ت‌ها و فداکاری‌های ایثارگران و شهدای غواص استان زنجان و به سفارش حوزه هنری استان زنجان طراحی شده است.
وی با اشاره به مراسم تجلیل از هنرمندان حوزه هنری استان زنجان با حضور استاندار، گفت:‌ با توجه به تاکید استاندار زنجان به موضوعات بومی و ارزشی به ویژه شهدای غواص زنجان تابلوی "عروج غریبانه شهید" در راستای این هدف رونمایی شد.
سرپرست حوزه هنری استان زنج، ادامه داد:‌ به پیشنهاد حوزه هنری استان زنجان قرار بود این تابلو نقاشی در ساختمان دارایی رونمایی شود، که در زمان مقرر و در مکان دیگری انجام خواهد شد.
وی، در پایان گفت: همه حقوق مادی و معنوی این اثر متعلق به حوزه هنری استان زنجان بوده و ضمناً دومین اثر با محتوای فرهنگ ایثار و شهادت به دست همین هنرمند زنجانی در حال طراحی است.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول