اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری گلستان خبر داد:

4 درصد از بودجه فرهنگی، سهم حوزه هنری گلستان

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری استان گلستان از اختصاص چهار درصد بودجه فرهنگی تا پایان سال 1390 در این بخش خبر داد.

4 درصد از بودجه فرهنگی، سهم حوزه هنری گلستان
محسن ربانی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان با بیان اینکه فعالیت حوزه هنری بیشتر واگذاری خدمت است، اظهار داشت: بودجه جاری کارمندان این دستگاه به دلیل تعدد کمترشان نسبت به دیگر دستگاه‎های فرهنگی، ناچیز بوده به طوری که بیش از 60 درصد این تسهیلات، صرف کارهای فرهنگی می‎شود.
وی بیان داشت: پرداختن به فیلم‎های شاخص و فیلم‎هایی که فرهنگ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را اشاعه می‎کنند می‌تواند عاملی در تجلی رفتارهای تاثیرگذار اجتماعی باشد که این رویکرد، سرلوحه حوزه هنری استان است.
ربانی رسالت حوزه هنری را در کشف استعدادهای جوان و خلق آثار فاخر دانست و گفت: سعی داریم تا متناسب با مضامین فرهنگی و دینی با بهره‎گیری از شیوه های کارآمد و نوین تولیدات متناسبی را بـا جذب هنرمندان جوان و متعهد ارائـه کنیم.
رئیس حوزه هنری استان گلستان استفاده از هنرمندان بومی را از اولویت‎های مهم در رشد و ترقی فعالیت‎های هنری عنوان کرد و بیان داشت: متاسفانه در استان نگاه بومی به هنرمندان وجود ندارد که این مسئله نقطه ضعفی برای فضای هنری تلقی میشود.
وی خاطرنشان کرد: سینما هنر صنعت است و هنر صرف نیست و زمانی که تهیه‎کننده‎ای می‎خواهد اقدام به تهیه فیلم کند باید فضای بازار را بسنجد و در این میان توانایی کارگردان و عوامل تولید نقش بسیار مهمی در ارائه یک کار ارزنده دارد.
رئیس حوزه هنری استان گلستان با بیان اینکه باید فضا را برای حرفه‎ای شدن هنرمندان فراهم کنیم، اظهار داشت: بخش عمده کار ما عمومی نیست و بخشی دیگر نیز از طریق هنرمندان و فعالیت‎های آنها به مردم ارائه می‎شود.
ربانی افزود: گرچه فعالیت ما در حوزه هنری آرمانی نیست و متولی هنر، ارشاد می‎باشد اما حوزه هنری در حد توان خویش ارتباط خوبی با هنرمندان استان برقرار کرده است. 
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول