اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با یاد و نام کودکان خرمشهر برگزار می‌شود؛

تصویرسازی «فرزندان صبح» در حوزه هنری اردبیل

خبرگزاری فارس: سرپرست حوزه هنری استان اردبیل گفت: هفته مقدس سال جاری تصویرسازی «فرزندان صبح» را با یاد و نام کودکان خرمشهر و با حضور منتخبان تصویرسازی شمال غرب کشور آغاز می‌کنیم.

تصویرسازی «فرزندان صبح» در حوزه هنری اردبیل
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ساسان ناطق پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی برنامه‌های هفته دفاع مقدس حوزه هنری استان اردبیل اظهار داشت: با پرهیز از برنامه‌های کلیشه‌ای و با بهره‌گیری از قابلیت‌های هنری هنرمندان نگاهی ویژه به برنامه‌های هفته دفاع مقدس داریم. 
وی گفت: در بسیاری از موارد شاهد این هستیم که ادارات و نهادهای استان به اجرای برنامه‌های مشابه و کلیشه‌ای اقدام می‌کنند؛ به همین منظور برای اجتناب از برنامه‌های تکراری، با بازخوانی رهنمودها و نگاه مقام معظم رهبری به هنر و استفاده از قابلیت‌ها و توانایی‌های هنری هنرمندان برای بیان موثر موضوعات و مباحث پیش روی مخاطبان، تلاش کرده‌ایم مضمون، فرم و قالب موضوعات دفاع مقدس را با تکنیک‌های هنری ارائه کنیم.
وی افزود: امسال در قالب برنامه شعر و خاطره نگاهی ویژه به حضور بسیج و روحانیت در هشت سال دفاع مقدس داشته‌ایم و در کنار این دو برنامه تصویرسازی «فرزندان صبح» را با یاد و نام کودکان خرمشهر و با حضور منتخبین تصویر سازی شمالغرب کشور برگزار می‌کنیم.
ناطق خاطرنشان کرد: برای اولین بار در استان اردبیل به بازخوانی و باز‌آفرینی و نقش تاثیرگذار سرودهای حماسی اجرا شده در طی جنگ تحمیلی پرداخته‌ایم و قطعاتی از این سرودها اجرا خواهد شد.
وی با اشاره به نبود فضا و امکانات کافی در حوزه هنری استان اردبیل برای برگزاری این برنامه‌ها گفت: به دلیل نبود تجهیزات و تکمیل نشدن مجتمع فرهنگی دینی استان با گذشت هشت سال از آغاز پروژه، حیاط حوزه هنری استان را با تلاش جمعی واحدهای هنری و هنرمندان برای اجرای این برنامه‌ها آماده کرد‌ه‌ایم و برنامه‌های هفته ی دفاع مقدس در محیطی سرپوشیده و نمایشگاهی اجرا خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رونمایی از یکی از کتاب‌های تولیدی دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری استان اردبیل از دیگر برنامه‌های این حوزه در هفته دفاع مقدس است.
در این برنامه خاطرات جانباز اردبیلی مهدی آقازاده در کتاب «پلاکاردهای خالی گردان» معرفی و رونمایی خواهد شد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول