اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال 91 صورت می‌گیرد؛

مجموعه فرهنگی حوزه هنری همدان افتتاح میشود‌

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری استان همدان گفت: اگر بودجه تکمیلی اختصاص داده شود، مجموعه فرهنگی حوزه هنری تا پایان سال 91 به بهره‌برداری می‌رسد.

مجموعه فرهنگی حوزه هنری همدان افتتاح میشود‌
سیدمحمدباقر حسینی‌‌سیر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان در خصوص مجموعه فرهنگی حوزه هنری استان که در حال احداث است، اظهار کرد: این مجموعه در کنار سینما قدس در حال ساخت است و اکنون پس از انجام مراحل طولانی اخذ مجوزها و صدور پروانه، کار فونداسیون و پایه‌ریزی ستون‌های بنا پایان یافته و در حال نصب سازه و اسکلت است.
وی تصریح کرد: اگر بودجه تکمیلی اختصاص داده شود، تا قبل از زمستان مرحله اول عمرانی به پایان رسیده و در نهایت با اختصاص بودجه مناسب از سوی استان تا پایان سال 91 به بهره‌برداری می‌رسد.
رئیس حوزه هنری استان همدان گفت: این مجموعه که از سینما قدس نیز ورودی خواهد داشت، شامل نگارخانه 1 و 2، سالن چندمنظوره نمایش، موسیقی و ادبیات، پلاتوی تمرین 1 و 2 و سایر فضاهای مورد نیاز است.
وی در ادامه با اشاره به آماده‌سازی سینما فلسطین، عنوان کرد: سینما فلسطین در مسیر بازسازی با فراز و فرودهای بسیار و مشکلات مختلف چه از نظر تأمین بودجه و چه از نظر بهانه‌های مختلف در مقاوم‌سازی، اکنون به پایان بازسازی و زیباسازی خود نزدیک می‌شود اما نیازمند بودجه تکمیلی از سوی استانداری است.
حسینی‌سیر خاطرنشان کرد: سینما فلسطین همدان یکی از قدیمی‌ترین سینماهای استان واقع در میدان امام خمینی(ره) است که در مدت بازسازی به دو سالن کامل و مجزا با فضای انتظار و لابی مناسب تبدیل شده است و مراحل مقاوم سازی نیز صورت گرفته است.
وی افزود: بازسازی سینما پیچیدگی و هزینه‌‌های بسیاری را نیازمند است و با یک سالن ساده با پرده‌ای کوچک و کارکردهای همایشی تفاوت بسیار دارد، به طوری که در برخی استان‌ها برای ساخت یک سینمای مشابه حدود 3 میلیارد تومان هزینه در بر دارد.
رئیس حوزه هنری استان همدان اضافه کرد: بازسازی و زیباسازی سینماهای قدیمی به ویژه اگر در نقاط مهم و تاریخی شهر باشد سختی‌ها و مشکلات خاص خود را دارد، به همین علت از زمانی که این بودجه درخواستی از سوی استانداری تخصیص یابد تا زمان بازگشایی آن دو ماه فرصت لازم است تا شهروندان همدانی شاهد بازگشایی این سینمای قدیمی باشند.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد: با توجه به جایگاه همدان و جمعیت آن لازم است که حداقل تعداد سینمای فعال و اکران فیلم‌های متنوعی را در این شهر ایجاد کنیم ‌تا بتوانیم خدمات فرهنگی مناسب را به شهروندان ارائه و رضایت آنها را به دست‌آوریم.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول