اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور هنرمندان گیلان برگزار شد؛

نشست تخصصی هنرمندان تجسمی حوزه هنری گیلان

خبرگزاری فارس: نشست تخصصی هنرمندان تجسمی حوزه هنری گیلان با حضور هنرمندان، اساتید و علاقه‌مندان برگزار شد.

نشست تخصصی هنرمندان تجسمی حوزه هنری گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مدرس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی واحد فرهنگ و هنر گیلان شامگاه سه‌شنبه در نشست تخصصی ماهانه هنرمندان تجسمی در سالن اجتماعات حوزه هنری گیلان با اشاره به اینکه بحث اصلی در هنرهای تجسمی، تجزیه و تحلیل است، اظهار داشت: مبانی تجزیه و تحلیل، آگاهی‌بخشی به جامعه است.
رشید غلامی‌پور تجزیه و تحلیل و ادراک بصری را از عناصر مهم در مبحث هنر دانست و افزود: این امر یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های پیش روی بسیاری از دانشجویان و هنرجویان است که به آن اهمیت نمی‌دهند.
وی با انتقاد به عملکرد ضعیف صدا و سیما در تولید برنامه‌های هنری با موضوع نقاشی، خاطرنشان کرد: تعداد برنامه‌های مرتبط با هنرهای تجسمی اندک است.
مسئول آموزشگاه آزاد هنرهای تجسمی طرح و رنگ لنگرود ابراز داشت: نقاشی در واقع هنر نیست، بلکه هنرمند آن را به وجود می‌آورد.
این مسئول با اشاره به اینکه باید روی آثاری که تولید می‌شود، تجزیه و تحلیل کرد، یادآور شد: اگر مسائل کارشناسی شود در حل آن مسائل بسیار کارآمد خواهد بود.
غلامی‌پور ادامه داد: یکی از نکاتی که مخاطبان آثار هنرهای تجسمی به دنبال آن هستند، واضح بودن اثر و موضوع آن است.
وی با اشاره به اینکه اصل دیدن در نقاشی به سه دسته دیدن محض، دیدن شخصی و شرطی تقسیم می‌شود، گفت: این سه عامل موجب جذب مخاطب برای بازدید از آثار هنری می‌شود.
مسئول آموزشگاه آزاد هنرهای تجسمی طرح و رنگ لنگرود، افزود: در آثار تجسمی مدرن، خود موضوع از آن اثر حذف شده است و دغدغه موضوع در قالب مبانی صورت می‌گیرد.
این مسئول با اشاره به اینکه مخاطب با دیدن یک اثر هنری، پرسش‌های مختلفی از جمله، اطلاعات کلی، تکنیک‌های آن اثر و مضامین هنری را مطرح می‌کند، ابراز داشت: نقطه عطف در یک اثر هنری، جذابیت بصری آن اثر است.
به گفته غلامی‌پور، بیشتر آثار هنرمندان غربی در دوره رنسانس، نماد پردازی بوده است.
غلامی‌پور دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته نقاشی بوده و تاکنون نمایشگاه‌های مختلفی را به صورت انفرادی و گروهی در سطح استان و کشور دایر کرده است.
این هنرمند، استاد دانشگاه گیلان و مدیر گروه رشته نقاشی و گرافیک دانشگاه جامع علمی‌کاربردی واحد فرهنگ و هنر گیلان و عضو موسسه هنری تجسمی ایران از سال 82 بوده است.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول