اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  فرهنگ عمومی

حوزه هنری به مناسبت هفته دفاع مقدس بیانیه داد

خبرگزاری فارس: حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس بیانیه ای صادر کرد.

حوزه هنری به مناسبت هفته دفاع مقدس بیانیه داد
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، در این بیانیه آمده است:
روزهای آخر تابستان و اوایل پاییز که از راه می رسد، حال وهوایی به جز حال وهوای مهر و مدرسه و پاییز در کوچه پسکوچه های شهر و روستایمان با خاطره یی دور شکل می گیرد؛ خاطره یی که عطر وبوی لباس های خاکی رنگ را دارد و  نوستالژی کلاه آهنی وچتر منور و پلاک...
در خاطره ها که غرق می شویم، یادمان می آید روزگار سختی را پشت سر گذاشته ایم که اگرچه گاه طعمی تلخ دارد، تجربه ها و دستاوردهایی شیرین را برایمان به ارمغان آورده است.
خیلی از ما با خاطره‌های جنگ پا گرفته‌ایم و خیلی‌های دیگر فقط توانسته‌ایم عکس ها وفیلم هایش راببینیم، خیلی های دیگرمان وقتی صحبت از جنگ می‌شود، اشک‌هایمان را پنهان می‌کنیم.اشکی که از دلی خونین به زلالی رسیده است. اشکی که یاد یاران از دست رفته را بریمان زنده می کند.
از دیار عاشقان وممدی نبودی ببینی، یاران چه غریبانه چه خاطره ها که داریم و ترنم ترانه یی دور تسلایمان می دهد که گلبرگ سرخ لاله ها در کوچه‌های شهر ما بوی شهادت می دهد.
امروز کوله باری داریم بر دوش از خاطره هایی شگفت و تجربه هایی شگرف. به همت و با تلاش هنرمندانی از جنس خودمان تجربه هایمان را در بایگانی بزرگی به نام حوزه هنری ثبت شده می بینیم؛تجربه هایی در قالب نقاشی که ما را هنوز به یاد تصویرهایی دیواری در خرمشهر وآبادان و فاو می اندازد. تجربه هایی از جنس مجسمه های برنزی که تصویر رزمندگان تعالی یافته را به یادمان می آورد. تجربه هایی از جنس فیلم با رنگ و بوی پرچمدار و گذرگاه و لیلی با من است و آژانس شیشه یی. و تجربه‌هایی در وادی ادبیات که ما را به گرای 270 درجه می برند واز حرمان هور سخن می گویند و با ماشین قیامت شطرنج بازی می‌کنند...
در ادامه این بیانیه آمده است: حالا حوزه هنری به عنوان پایگاه اصلی هنرمندان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس کوله بار ارزشمندی از تلاش هایی هنرمندانه را با خود به همراه دارد و تلاش می کند با همان آرمان ها، میثاق دوباره کند و گام در راهی بگذارد که به افقی روشن می رسد.
در آستانه ی 31 شهریور ، سالروز آغاز دفاع جانانه ی مردم ایران، ضمن گرامی داشت یاد وخاطره ی سربازان شجاع و رزمندگان جان برکف که خون پاک خود را برای دفاع از سرزمین شان نثار خاک لاله خیز ایران اسلامی کردند، این روزهای مقدس را عزیز می داریم و  این دفاع پرشور را به تمامی مردم ایران تبریک می گوییم و اطمینان داریم که پرچمی را که شهیدان بر قله های افتخار بر افراخته اند، هرگز بر زمین نخواهیم گذاشت.
حوزه هنری در هفته ی گرامی داشت دفاع مقدس افتخار دارد که همچنان به عنوان پایگاهی امن و مطمئن برای هنرمندان حوزه دفاع مقدس خواهد بود و با تمام جدیت تلاش می‌کند تا برگ‌های زرین حماسه سازان را در عصر بیداری اسلامی به جهانیان بشناساند.
یاد تفنگ وحجله و فانوسمان به خیر
باری غروب بود وشتابی که داشتیم...
انتهای پیام/ا
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول