اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌روایت فرمانده سپاه ‌زنجان‌ از عملیات کربلای 5

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: عملیات کربلای 5 در شرایط حساس و بعد از عملیات کربلای 4 در حالی شکل گرفت که رژیم بعثی عرق سرگرم جشن و سرور بودند.

‌روایت فرمانده سپاه ‌زنجان‌ از عملیات کربلای 5
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سردار جهانبخش کرمی بعد از ظهر امروز در مراسم تجلیل از فرهنگیان ایثارگر هشت سال دفاع مقدس با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: سرنوشت جنگ نه سلاح و مهمات بلکه روحیه ایثار، شهادت طلبی، جانفشانی رزمندگان، معنویت و... تعیین کرد.
وی با بیان اینکه حاکمان مستبد کشورهای عربی منطقه کمک‌های زیادی به صدام کردند و انبار مهمات خود را در اختیار صدام گذاشته بودند، یادآور شد: شش ماه قبل آغاز جنگ بر اساس مستندات موجود از گفته‌های سران کشورهای غربی و شرقی جنگ علیه ایران حتمی بود اما متاسفانه گفته نمی‌شود.
فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان افزود: در سال 66 همین کشورها به این نتیجه رسیدند که باید جلوی پیشروی ایران را بگیرند و اواخر جنگ آمریکا رسما وارد جنگ با ایران شد.
وی به آغاز راهیان نور از 15 مهر ماه اشاره کرد و گفت: کمک کنید تا بچه‌ها با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شوند.
سردار کرمی با اشاره به اینکه این تابستان و عید با همکاری خوب آموزش و پرورش و سپاه استان راهیان نور به خوبی برگزار شد، یادآور شد: راهیان نور یکی از بهترین کار فرهنگی است.
وی در ادامه به بیان خاطراتی از جنگ پرداخت و افزود: عملیات کربلای 5 در شرایط حساس و بعد از عملیات کربلای 4 در حالی شکل گرفت که رژیم بعثی عرق سرگرم جشن و سرور بودند.
فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه بعد از 15 روز از عملیات کربلای 4 عملیات کربلای 5 آغاز شد که غیر قابل تصور بود، تصریح کرد: این عملیات با رمز مقدس حضرت فاطمه‌الزهرا (س) آغاز شد.
وی با اشاره به اینکه مرحله دوم این عملیات نبرد جاسم بود که در میان رزمندگان زبانزد است چرا که نبردی بسیار سنگین بود، یادآور شد: در این عملیات رزمندگان گمنام زنجانی در دو لشگر 31 عاشورا و 8 نجف حضور داشتند.
سردار کرمی با بیان اینکه یک تیپ کامل در لشگر 31 عاشورا و یک تیپ کامل در لشگر 8 نجف به عنوان خط شکن عمل می‌کردند، ابراز داشت: از 10 لشگر عملیاتی سپاه در دو لشگر رزمندگان زنجانی خط شکن بودند.
وی با اشاره به اینکه اگر یکی از این لشگرها در این عملیات دچار مشکل می‌شد کل عملیات با شکست مواجه می‌شد و تلفات سنگینی می‌دادیم، گفت: عملیات‌های ایران معمولا بعد از نصف‌ شب برگزار می‌شد.
فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه قبل از عملیات بچه‌های رزمنده روحیه‌ای عالی و معنوی داشتند، گفت: 22 رزمنده طلبه داشتیم.
وی ادامه داد: خیلی مواقع رزمندگان گریه می‌کردند تا در عملیات شرکت کنند.
سردار کرمی تصریح کرد: مشکل ما این است که نه قلمی برای نوشتن داریم و نه زمانی برای گفتن آن حماسه‌ها وجود دارد.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول