اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله حسینی‌بوشهری:

رهبری نقشه راه بیداری اسلامی را مشخص کردند

خبرگزاری فارس: امام جمعه قم با اشاره به بخشی از سخنان آیت‌الله خامنه‌ای در اجلاس بیداری اسلامی گفت: مقام معظم رهبری نقشه راه و مانیفست بیداری اسلامی را برای همگان مشخص کردند.

رهبری نقشه راه بیداری اسلامی را مشخص کردند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید‌هاشم حسینی‌بوشهری ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار کرد: باید همیشه تلاش کنیم تا زمینه گناه در جامعه از بین برود و از آنچه که ما را به گناه وا می‌دارد، پرهیز کنیم.
وی با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت امام صادق(ع) گفت: بخش بزرگی از احادیث و علوم اهل بیت از سوی ایشان گسترش یافته است.
امام جمعه قم با اشاره به اینکه امام صادق(ع) با تمام توان مکتب اهل بیت را از انحرافات صیانت کردند، اضافه کرد: امام صادق(ع) نسل جوان را مورد توجه خود قرار می‌دادند و بنابر‌این باید بزرگان دینی حساسیت لازم را نسبت به نسل جوان داشته باشند.
وی تاکید کرد: سرمایه‌گذاری بر روی نسل جوان اهمیت زیادی دارد و ما با استفاده از توان نسل جوان می‌توانیم موفقیت در اجتماع را تضمین کنیم.
‌حسینی‌بوشهری در ادامه با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس اظهار کرد: رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس کاری کارستان انجام داده و در مقابل غرب و شرق ایستادگی کردند.
وی اضافه کرد: دشمنان به دنبال این بودند که انقلاب را شکست دهند و همه دیدند کسی که به تحریک بیگانگان به ایران حمله کرد امروز به زباله دان تاریخ پیوسته است.
امام جمعه قم با بیان اینکه باید دفاع مقدس را به صورت همه‌جانبه مورد باز مطالعه و ارزیابی قرار دهیم، خاطرنشان کرد: هفته دفاع مقدس درس‌ها و عبرت‌هایی با خود به همراه دارد که باید به آن توجه داشته باشیم.
وی دفاع مقدس را آزمون بزرگی برای نشان دادن کارآمدی نظام اسلامی و ولایت فقیه در جامعه اسلامی عنوان کرد و گفت: هم نظام و هم ولایت فقیه در این آزمون سربلند بیرون آمدند.
‌حسینی‌بوشهری با اشاره به اینکه دفاع مقدس آثار فرهنگی بسیاری به ارمغان آورده است، تصریح کرد: این آثار فرهنگی سرمایه بزرگی برای کشور ما به شمار می‌رود.
وی با بیان اینکه درس ایثار و توکل به خدا را از جنگ آموختیم، تاکید کرد: هر بار زمزمه‌های انحرافی از گوشه و کنار می‌شنویم، مردم ما نهیب می‌زنند که مگر جنگ را فراموش کرده‌اید و به سرعت جلوی آنها گرفته می‌شود.
امام جمعه قم گفت: هنرمندان باید کاری شایسته در طراز دفاع مقدس برای نسل‌های آینده انجام دهید.
وی خاطرنشان کرد: دشمن در دوران دفاع مقدس بارها شکست خورد و همه اینها به برکت روحیه معنوی در دوران دفاع مقدس است.
‌حسینی‌بوشهری با اشاره به فرارسیدن زمان بازگشایی مدارس تصریح کرد: والدین باید مراقب‌های بیشتری از فرزندان خود داشته باشند و همواره مراقب امنیت اخلاقی و معنوی فرزندان خود باشند.
وی بیان کرد: مسئولان مدارس نباید فقط به دایر کردن چند کلاس درس خرسند باشند، آیا آنها مراقب هستند که در مراکز آموزشی چه می‌گذرد؟
امام جمعه قم به فرارسیدن دهه کرامت اشاره کرد و افزود: این دهه با میلاد با سعادت کریمه اهل بیت آغاز شده و با میلاد ثامن الحجج پایان می‌یابد و ما نباید فقط به نام‌گذاری اکتفا کنیم، باید در این دهه از فرصت موجود برای آشنایی با سیره اهل بیت استفاده شود.
وی تاکید کرد: اگر خانواده‌ها و فرزندان آنها با اهل بیت انس بگیرند غمی نخواهیم داشت و مشکلات برطرف می‌شود.
‌حسینی‌بوشهری به برگزاری اجلاس بیداری اشاره ‌و بیان کرد: ایران اسلامی امروز به محور بیداری اسلامی تبدیل شده است و قله این اجلاس بیانات ارزشمند رهبر انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بود.
وی با اشاره به بخشی از سخنان آیت‌الله خامنه‌ای در اجلاس بیداری اسلامی تصریح کرد: مقام معظم رهبری نقشه راه و مانیفست بیداری اسلامی را برای همگان مشخص کردند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: ایشان سفارش کردند ملت‌هایی که قیام کرده‌اند دچار غرور نشده و مرعوب دشمنان قرار نگیرند، رهبر انقلاب همچنین بر مراقبت از آسیب‌های درونی و بیرونی اسلامی تاکید کردند.
وی با اشاره به سخنرانی رئیس جمهور در اجلاس سازمان ملل متحد تاکید کرد: مثل همیشه رئیس جمهور مسائلی در ارتباط با انقلاب اسلامی مطرح کرده و پرسش‌های رئیس جمهور صاحبان زر و زور را به چالش کشید.
‌حسینی‌بوشهری افزود: با شرایطی که در منطقه به وجود آمده مقاومت و پایداری ملت ما و سخنان قاطع مسئولان پشتیبانی عظیمی برای مردمی است که انقلاب کردند.
وی به ترور برهان‌الدین ربانی اشاره کرد و گفت: او در اجلاس بیداری اسلامی حضور یافته بود و با عظمت از رهبری یاد کرده و گفته بود این حرکتی که ایجاد شده اقدامی قابل توجه است و همه ملت‌ها باید الگو بگیرند.
امام جمعه قم به ماجرای اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی اشاره کرد و گفت: متاسفانه نگرانی عمومی در سطح جامعه ایجاد شده است، مخلصانه و متواضعانه می‌گویم که این اختلاس آثار سوء اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی به جا گذاشت و از همه بالاتر بی اعتمادی در جامعه ایجاد کرد.
وی تاکید کرد: از دستگاه قضایی و دیگر قوا که با شجاعت وارد شدند تقدیر کرده و می‌خواهیم که اعتماد عمومی مردم را جلب کرده و بدون هرگونه ملاحظه هر متخلفی را سر جایش بنشانند.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول