اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ـ2:

رهبری 20 سال مقاومت جانانه در برابر جوسازی‌ها داشتند‌

خبرگزاری فارس: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نباید ناشکری کنیم و از مقاومت جانانه رهبر انقلاب در این 20 سال بگذریم چراکه رهبری در برابر جوسازی‌های مختلف در مسیر حرکت انقلاب ایستادند.

رهبری 20 سال مقاومت جانانه در برابر جوسازی‌ها داشتند‌
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محسن رضایی ظهر امروز در همایش ایثار و شهادت که در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، با اشاره به فعالیت‌های اطلاعاتی صورت گرفته اظهار کرد: سازمان اطلاعاتی مخفی فعالیت خود را در دوران جنگ داشت.
وی خاطرنشان کرد: با استفاده کردن اسلحه از سوی منافقان نیروهای اطلاعاتی به صحنه آمدند و در سه ماه منافقان را مچاله،‌ دستگیر ‌و برخی از آنها نیز از ایران فرار کردند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در این شرایط افراد گمنامی که هیچ فردی آنها را نمی‌شناخت مانند شهید همت، زین‌الدین و احمد متوسلیان وارد صحنه شدند.
وی با اشاره به عملیات ثامن‌الائمه، طریق القدس و بیت المقدس گفت: با این عملیات در 9 ماه به مرز رسیدیم و با کمک افرادی‌ که در مکتب امام و روحانیت و پای منبرها ساخته شده بودند به این منابع رسیدیم.
رضایی ادامه داد: با ورود این افراد ادبیات جبهه و جنگ تغییر کرد و دیگر کلمه شیر، ببر و پلنگ به کار برده نمی‌شد و الفاظ یا زهرا و یا ابوالفضل جایگزین آن الفاظ شده بود و اسم عملیات‌ها را فتح‌المبین، طریق‌القدس و بیت‌المقدس می‌گذاشتند.
وی عنوان کرد: تنها این امر نبود که جبهه را به صورت شعاری اداره کنند و به طور حقیقی فکر، ابتکار، خلاقیت، نوآوری و عقلانیت را از خود نشان می‌دادند و با ابتکار حرکت می‌کردند تا دنیا متوجه شود چه اتفاقی افتاده است.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه با تحقق پیروزی در عملیات‌های مختلف هجمه دوم آغاز شد، گفت: همه دنیا پشت صدام ایستادند و آنها بودند که پس از آزادی خرمشهر التماس می‌کردند که جنگ تمام شود.
وی با اشاره به قطعنامه 598 ‌بیان کرد: بسیاری از امتیازات دلخواه در این قطعنامه نوشته شده بود ولی فعالیتی دو پهلو بود و قدرت مانور داشتند و زمانی‌که مشاهده کردند که ما به این امتیازات اکتفا نمی‌کنیم موج سوم حمله را آغاز کردند.
رضایی ادامه داد: به عملیات جدیدی پرداختند و هواپیمای ایر باس و چاه‌های نفت در خلیج فارس زدند و ناوهای آمریکا به سوی شمال خلیج فارس حرکت کردند و منطقه فاو و شلمچه را گرفتند.
وی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) با شاهکار سیاسی که انجام دادند هر چند با تلخی فراوان قطعنامه 598 را پذیرفت ولی یک شکست را تبدیل به دو پیروزی مهم در پایان جنگ کرد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: پذیرش 598 سبب شد که یک تحول عظیمی در جبهه‌ها به وجود آید و مردم سراسیمه به سوی جبهه‌ها می‌آمدند و عراق متوجه این مسئله نبود و حمله می‌کرد و در نتیجه این کشور در خرمشهر و کرمانشاه شکست سنگینی مشاهده کرد.
وی تصریح کرد: پیروزی دوم این بود که تا آخرین لحظات جنگ ثابت کردیم صدام متجاوز و دنبال جنگ بوده و تیم شرارت‌باری در عراق حاکم است و خون شرارت در وجودش جریان دارد.
رضایی با اشاره به سخنی از امام خمینی(ره) بیان کرد: بنیانگذار جمهوری اسلامی یک ماه بعد در سخنی فرموند «این روزها در رابطه با جنگ حرف‌هایی می‌زنند که دل خانواده‌های شهدا را می‌شکنند من از طرف نظام از همه خانواده‌ها شهدا عذرخواهی می‌کنم» و ما در جنگ انقلابمان را به دنیا و فلسطین صادر کردیم و در جنگ یک لحظه نادم و پشیمان نیستیم.
وی خاطرنشان کرد: درست است که در جنگ شکست‌هایی داشتیم ولی پیروزی در نهایت برای اسلام بود.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه برخی افراد با حملات به جنگ می‌خواهند آثار جنگ را در تاریخ و جهان اسلام نادیده بگیرند، عنوان کرد: برخی از لیبرال‌ها می‌گویند که چرا جنگ را پس از خرمشهر ادامه دادید و در جواب آنها باید گفت هنوز بسیاری از مناطق در دست دشمن بود و نمی‌توانست جنگ ادامه پیدا نکند و جنگ باید به جایی می‌رسید و پس از آن تداوم پیدا نمی‌کرد.
وی با اشاره به بیداری جهان اسلام بیان کرد: این بیداری جهان اسلام یک مجموعه بیداری‌های زنجیره‌ای است که اکنون به این نقطه رسیده است و نخستین نیرویی که از جنگ روحیه گرفت حزب‌الله لبنان بود و این نخستین اثر بیداری ملت ایران بود.
رضایی خاطرنشان کرد: زمانی 700 نفر از نخبگان فلسطینی را به جنوب لبنان تبعید کردند و اسرائیل نمی‌دانست این افراد در دانشگاه حزب‌الله ایدئولوژی جدید پیدا می‌کنند و سپس با بازگشت حماس و جهاد اسلامی را تشکیل دادند و این دومین موج بیداری بود.
وی بیان اینکه ایستادگی ما در جنگ تا امروز ادامه پیدا کرده است، گفت: البته نباید ناشکری کنیم و از مقاومت جانانه رهبر انقلاب در این 20 سال بگذریم چراکه ایشان با جوسازی‌های مختلف در مسیر امام محکم ایستادند و اکنون آثار ایستادگی ایشان را مشاهده می‌کنیم و موج سوم بیداری اسلامی نیز از این شجره طیبه بیرون آمده است.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: طبیعی است که به جنگ و امام و انقلاب حمله کنند و اگر این شجره رشد کند تمدن بزرگی را می‌تواند پایه‌ریزی کند.
وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها از بمب اتمی ایران نمی‌ترسند بلکه از فرهنگ و تمدن نوینی که ریشه در انقلاب و دفاع مقدس دارد می‌ترسند.
رضایی با خطاب قرار دادن کارمندان دفتر تبلیغات گفت: شما مبلغان اسلام و انقلاب هستید و از این نوسانات و فراز و نشیب‌ها نگران نباشید و بدتر از سال 60 نیست که همه استان‌ها درگیر خون و آتش بود.
وی تاکید کرد: نیروهای انقلابی و مومن باید در صحنه حضور داشته باشند و تنها با شعار دادن پیروزی محقق نمی‌شود مگر ما با شعار می‌توانستیم عراقی‌ها را از کشور بیرون کنیم شعار خوب است ولی اصل است که بدانیم مشکلات و بیکاری و عقب‌ماندگی‌های اقتصادی را چه طور می‌توانیم حل کنیم.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: در دل انقلاب و دفاع مقدس قواعدی شکل گرفته که با کمک آنها می‌توان این مسائل را حل کنیم و مهم این مسئله است که از خودباختگی بیرون بیاییم و اعتماد به نفس عاقلانه، نه شعاری داشته باشیم و در این صورت می‌توانیم شرایط امروز را مانند دوران انقلاب و جنگ و سایر مراحل دیگر پشت سرگذاریم.
وی با اشاره به تبلیغ انقلاب و جنگ بیان کرد: فراز و نشیب‌ها باید به صورت فعالیت پژوهشی صورت گیرد تا بتواند آثار خود را داشته باشد.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول