اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار مازندران:

دریافت ورودی از گردشگران در مازندران پیگیری میشود

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران گفت: سال گذشته پیشنهاد دریافت ورودی و ایجاد عوارضی را مطرح کردم و اگر این طرح در خدمت توجه به زیرساخت‌های گردشگری استان باشد می‌تواند به رفع نواقص و نارسایی‌های گردشگری کمک کند.

دریافت ورودی از گردشگران در مازندران پیگیری میشود
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، هادی ابراهیمی ظهر امروز در در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از تیرماه امسال بیش از 16 میلیون نفر مسافر وارد استان شده و بیش از پنج میلیون نفر در استان اقامت کردند.
وی خاطرنشان کرد: بیشترین مراکز بازدید شده در استان نمک آبرود، عباس آباد و پلاژ حسینی نوشهر است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه ورود حجم انبوه مسافران به استان، جز زباله و دردسر چه دستاورد دیگری دارد، گفت: گردشگری در استان از چالش‌های عمده محسوب می‌شود.
این مسئول یادآور شد: با جرقه گردشگری در استان به صورت ویژه در دولت نهم موضوع آزادسازی سواحل مطرح شد.
ابراهیمی تصریح کرد: استانی هستیم که خدمات ملی ارائه می‌دهیم، اما زیرساخت‌های ما در بخش گردشگری هنوز بومی و استانی است و کار جدی در این حوزه صورت نگرفته است.
وی ادامه داد: امیدواریم در دو سال باقیمانده از عمر دولت دهم با تشکیل سازمان عمران و سواحل گام جدی در حوزه سرمایه‌گذاری سواحل و دریا برداریم.
ابراهیمی با اشاره به اینکه مشکلات ما بیشتر به سازمان گردشگری کشور مربوط است و در استان با دستگاه گردشگری مشکلی نداریم، گفت: سازمان گردشگری کشور باید بیشتر به مازندران که حجم ورودی بی‌نظیر دارد توجه کند.
وی در پاسخ به سوال دیگری که چرا در مازندران مانند سایر استان‌های گردشگرپذیر  از مسافران ورودی دریافت نمی‌شود، اظهار داشت: سال گذشته پیشنهاد دریافت ورودی و ایجاد عوارضی را مطرح کردم و اگر این طرح در خدمت توجه به زیرساخت‌های گردشگری استان باشد می‌تواند به رفع نواقص و نارسایی‌های گردشگری کمک کند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با بیان اینکه در این باره موانع قانونی وجود دارد، افزود: اگر موانع قانونی را رفع کنیم اخذ ورودی می‌تواند به اقتصاد استان کمک کند و این موضوع در دستور کار استانداری مازندران است  و به دنبال تعریف ساز و کار قانونی هستیم که برای استان بار حقوقی نداشته باشد.
ابراهیمی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر وضعیت احداث پالایشگاه مازندران و فعالیت سرمایه‌گذار در این زمینه گفت: استاندار مسئولیت پالایشگاه را به من تفویض کرد و در مدت 45 روز زمین 200 هکتاری برای سرمایه‌گذار تهیه کرده و در کمتر از یک ماه همه مجوزها را از دستگاه‌ها گرفتیم.
وی بیان داشت: در این خصوص کاری که مربوط به استان بود با تمام وجود به میدان آمده و بستر را فراهم کردیم.
ابراهیمی با اشاره به اینکه در بحث احداث پالایشگاه کوتاهی از استان نبوده است، یادآور شد: آخرین اولتیماتوم را به سرمایه‌گذار دادیم و پالایشگاه از موضوع‌هایی است که معمولا در دل کار سرمایه‌گذار تغییر می‌کند و این طبیعی است و چنانچه سرمایه‌گذار پالایشگاه مازندران به تعهدات خود در مهلت مقرر عمل نکند خلع ید می‌شود.
این مسئول در پایان اذعان داشت: سرمایه‌گذار باید یک گام بردارد تا 20 گام از مدیران ببیند.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول