اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر همایش بین‌المللی گردشگری دینی:

دستاورد توسعه گردشگری دینی وحدت است

خبرگزاری فارس: دبیر همایش بین‌المللی گردشگری دینی و توسعه فرهنگ زیارت گفت: به وجود آمدن رفت و آمدها بین کشورهای اسلامی سبب آشنایی امت اسلامی با فرهنگ یکدیگر و به‌ وجود آورنده وحدت فرهنگی است.

دستاورد توسعه گردشگری دینی وحدت است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام علی باقری اظهار داشت: کشورهای اسلامی 70 تا 75 درصد از میراث بشری و تاریخی را در اختیار دارند، این در حالی‌است که حدود 70 درصد صنعت گردشگری در دست کشورهای اروپایی است.
وی انتقال فرهنگ و ایجاد وحدت را از جمله کارکردهای فرهنگی گردشگری و باز کردن مرزهای کشورهای اروپایی به سوی مردم دیگر کشورهای عنوان کرد.
باقری با اشاره به حضور قریب یک میلیون زائر و گردشگر خارج از کشور در حرم مطهر رضوی گفت: سهم کشور ما از 300 میلیون شیعه در دنیا حدود یک میلیون نفر است که هنوز نتوانسته‌ایم یک درصد شیعیان جهان را جذب کنیم.
رئیس اداره ارتباطات اسلامی و امور زائرین غیرایرانی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: با وجود بارگاه منور رضوی، می‌تواند به عنوان قطب گردشگری دینی جمهوری اسلامی ایران تأثیرگذاری‌های فراوانی را در جذب و سازماندهی گردشگری دینی داشته باشد.
باقری برگزاری نخستین همایش گردشگری دینی و توسعه فرهنگ زیارت از سوی آستان‌ قدس رضوی به عنوان یکی از مراکز دینی جهان‌اسلام در 14 و 15 مهر ماه سال جاری همزمان با دهه کرامت رضوی در مشهد را سهم مؤثری در احیای گردشگری دینی و توسعه‌ی فرهنگ زیارت عنوان کرد.
دبیر همایش بین‌المللی گردشگری دینی و توسعه فرهنگ زیارت درباره ابعاد داخلی و خارجی برگزاری این همایش گفت: ایجاد یک جریان فرهنگی سوق دهنده به بحث گردشگری دینی از ابعاد داخلی و همگرایی و وحدت مسلمانان و کمک به رسیدن به تشکیل اتحادیه اسلامی را از ابعاد بین‌المللی و خارجی این همایش است.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول