اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته میراث فرهنگی؛

جشنواره گردشگری عشایری در سربیشه برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی از برگزاری جشنواره گردشگری عشایری در سربیشه به مناسبت هفته میراث فرهنگی خبر داد.

جشنواره گردشگری عشایری در سربیشه برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد‌رضا رضایی ظهر امروز در بازدید از مراکز گردشگری شهرستان بیرجند اظهار کرد: 27 سپتامبر برابر با پنجم مهر ماه مصادف با روز جهانی جهانگردی است.
وی افزود: در چنین روزی سازمان جهانی جهانگردی به رسمیت شناخته شده که از آن زمان کشورهای جهان همه ساله این روز را گرامی می‌دارند و با برپایی مراسم بزرگداشت ویژه‌ای تلاش می‌کنند اهمیت جهانگردی و فواید آن به مردم کشورشان شناسانده شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی تصریح کرد: این اداره کل در این راستا، شعار روز جهانی جهانگردی "جهانگردی پیوند‌دهنده فرهنگ‌ها" را محور فعالیت‌های تبلیغاتی خود قرار داده و با توجه به نزدیک شدن به هفته گردشگری و روز جهانی جهانگردی برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفته است.
رضایی ادامه داد: افتتاح سوئیت‌های ویژه آب‌درمانی و اقامتی آبگرم معدنی فردوس، افتتاح مجتمع درمانی آبگرم لوت خوسف، افتتاح مهمانپذیر کلبه ‌بیرجند و مجوز بند «ب» گردشگری دفتر خدمات مسافرتی جهانگردی و زیارتی یاس نبی سرایان از اهم برنامه‌های این اداره کل در هفته میراث فرهنگی است.
وی افتتاح فاز اقامتی تکمیلی و جدید هتل قائم بیرجند، برگزاری جشنواره گردشگری عشایری در شهرستان سربیشه، افتتاح و بهره‌برداری از مجتمع‌های خدماتی بین‌راهی در شهرستان قاینات از جمله در شهرستان آرین‌شهر، اتمام عملیات مرمت آسبادهای تاریخی نهبندان را از دیگر برنامه‌های این اداره کل در هفته میراث فرهنگی دانست.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی عنوان کرد: برپایی برنامه‌های عمومی و فرهنگی شامل نواختن زنگ گردشگری، برپایی نمایشگاه عکس از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی در سراسر استان، برپایی تورهای بیرجندگردی و استان گردی، بازدید نظارتی از محورهای تاسیسات گردشگری استان و اجرای برنامه‌های شاد موسیقی و رقص محلی نیز از سایر برنامه‌های این هفته است.
وی خاطرنشان کرد: در برنامه‌ریزی انجام شده از سوی این اداره کل برنامه‌های متنوعی ویژه مشارکت مردمی به منظور بالا بردن سطح فرهنگ سفر و اطلاع‌رسانی لحاظ شده است.
رضایی ابراز امیدواری کرد: با مشارکت موثر فعالان صنعت گردشگری برنامه‌های پیش‌بینی شده با شکوه هرچه تمام‌تر برگزار شود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول