اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با دهه کرامت:

همایش بین‌المللی گردشگری دینی و مذهبی در مشهد برگزار میشود

خبرگزاری فارس: معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی از برگزاری همایش بین‌المللی گردشگری دینی، مذهبی با محوریت توسعه فرهنگ زیارت خبر داد.

همایش بین‌المللی گردشگری دینی و مذهبی در مشهد برگزار میشود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام و المسلمین سید جلال حسینی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی که در صحن جمهوری و سالن جلسات معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: در این همایش یکصد نفر از وزرای گردشگری کشورهای عراق، سوریه و مصر و 250 تن از نخبگان حوزه فرهنگ، دین داخل کشور در این همایش 2 روزه حضور پیدا خواهند کرد.
وی افزود: 324 اثر چکیده مقاله در 14 مقاله نقش نظری پژوهشی و در 8 بخش با محوریت کاربردی به همایش
بین‌المللی گردشگری دینی رسیده که از این تعداد 202 مقاله به زبان‌های فارسی، انگلیسی، فرانسه و عربی است.
حسینی با بیان این مطلب که بروشورها و تیزرها به شش زبان تهیه و به یکصد کشور این بروشورها بصورت ایمیل ارسال شده است، گفت: در این همایش علاوه بر سخنرانی‌های عمومی شخصیت‌های کشوری شامل 5 کمیسیون تخصصی با محوریت ماهیت فرهنگ زیارت در حوزه مبانی نقش گردشگری دینی با همگرایی آستان قدس رضوی، نقش حفظ آثار اسلامی و تاریخی در گردشگری دینی، باشیم و موانع و راهبردهای گردشگری دینی، نقش زیارت در تحقق الگوی پیشرفت ایران اسلامی از جمله محورهای کمیسیون‌های تخصصی این همایش است.
دبیر شورای عالی فرهنگ آستان قدس رضوی ابراز داشت: تبلیغات نادرست شکل گرفته در زمینه احادیث و سیره ائمه اطهار مانع تراشی دینی در بین جوانان ایجاد می‌کند.
وی تصریح کرد: آستان قدس رضوی به عنوان مهمترین پایگاه مذهبی جهان اسلام با حدود 25 میلیون زائر که به صورت سالانه وارد مشهد می‌شوند توانسته در ارائه نظریه تئوری زیارت در ابعاد داخلی و بین المللی و مخاطبگرایی استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی کمی و کیفی نقش ایفا کند.
دبیر شورای عالی فرهنگ آستان قدس رضوی با اشاره به این مطلب که آستان قدس رضوی نهادی پیشرودر امر زیارت است، افزود: آستان مبارک امام رضا(ع) به عنوان عالیترین پایگاه شیعه و بیان سیره ائمه علمی، فرهنگی و گردشگری با محوریت زیارت و انتقال پیام در فضای دیپلماسی فرهنگی جهان امروز می‌باشد.
وی خاطرنشان کرد: متأسفانه حدود 70 درصد عواید و درآمد گردشگری برای افراد غیر مسلمان هزینه‌ی مادی ایجاد می‌کند.
حسینی با اشاره به این مطلب که 8 هزار و 919 مکان مذهبی در کشور ایران وجود دارد متأسفانه این تعداد فاقد ساماندهی است افزود: با وجود این تعداد مکان زیارتی و بقاع متبرکه در کشور تنها یک درصد صنعت گردشگری دینی جذب کشور می‌شوند.
وی گفت: 5 شاخه اصلی سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و گردشگری مذهبی از جایگاه برتری در صنعت توریست جهان برخوردار است.
دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس با بیان اینکه گردشگری دینی در ابعاد مختلف در حوزه‌های وسیع را شامل می‌شود، گفت: با نگاه به معرفت توحیدی و عبرت آمیزی دینی توانسته به شناخت عظمت الهی دست یافت.
حسینی ابراز داشت: زیارت اماکن مذهبی افزایش ایمان و ازدیاد گرایش به دین اسلام را ایجادمی‌کند.
وی تصریح کرد: با توجه به نگاه رهبری باید الگوی اسلامی و شاخص‌های دینی را در جامعه اشاعه داد.
معاون تبلیغات آستان قدس افزود: آستان قدس رضوی به عنوان نهاد موقوفه غیر دولتی در دنیای اسلام برای تبلیغ فرهنگ دینی بی نظیر است.
وی گفت: همایش بین‌المللی گردشگری دینی و مذهبی در تالار بنیاد پژوهش‌های استان قدس رضوی با حضور اندیشمندان دنیای اسلام برپا می‌شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول