اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای زیارت خبر داد:

پیشرفت 80 درصدی طرح هدف گردشگری زیارت

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی زیارت از پیشرفت 80 درصدی طرح هدف گردشگری در این منطقه خبر داد.

پیشرفت 80 درصدی طرح هدف گردشگری زیارت
حسین آقاعربی در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: طرح هدف گردشگری زیارت در چند مرحله مورد بازدید نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تهران، بخشداری مرکزی دماوند و دیگر مسئولان قرار گرفت.
وی در خصوص روند اجرای این طرح در زیارت خاطرنشان کرد: در این پروژه، بهسازی محوطه امامزاده عیسی‌الله بن سید ساجدین (ع)، سنگ فرش معابر داخلی روستا و تامین اعتبار برای طرح تبدیل هر خانه روستایی به هتلی کوچک در دستور کار قرار گرفته است.
آقاعربی خواستار اختصاص اعتباری برای اجرای بهتر این طرح شد و افزود: درخواست مجموعه بخشداری مرکزی، شورای اسلامی بخش و شورای اسلامی زیارت اختصاص اعتباری از سوی منابع استانی و ملی برای انجام هر چه بهتر این پروژه در زیارت است.
رئیس شورای اسلامی زیارت با اشاره طرح تبدیل هر خانه روستایی به هتلی کوچک گفت: در خصوص اجرای این طرح، باید تسهیلات مالی لازم از سوی بانک‏های مستقر در منطقه تامین شود.
وی تصریح کرد: برای تحقق این مهم مقرر شد تا نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تهران برای قبول ضمانت زنجیره‏ای اهالی از سوی بانک‏های منطقه پیگیری‏های لازم را انجام دهند.
آقاعربی پیرامون مزایای اجرای چنین طرح‏هایی افزود: اغلب مناطق روستایی شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه دارای قابلیت‏های بالقوه توسعه امور گردشگری هستند.
رئیس شورای اسلامی زیارت تصریح کرد: بدین ترتیب، این توان بالقوه باید با مدیریت صحیح در مسیری فرهنگی به توسعه روزافزون منطقه و البته با حفظ بافت روستایی و افزایش فرصت‏های اشتغال برای روستاییان بینجامد.
وی با اشاره به برخی ویژگی‏های زیارت خاطرنشان کرد: زیارت نام روستایی در مناطق جنوبی بخش مرکزی شهرستان دماوند است که به واقع مردم این دیار نامی زیبنده برای روستای خود برگزیده‏اند.
آقاعربی ادامه داد: چراکه این خطه زیبا، کوچک و مقدس به همجواری با امامزاده عیسی‌الله بن سید ساجدین (ع) مفتخر بوده و هر سال در ایام عاشورا و تاسوعا به زیارتگاه بیش از 50 هزار نفر عزادار حسینی مبدل می‏شود و میزبانی میهمانان سیدالشهدا (ع) بر عهده 30 خانوار ساکن در زیارت است.
رئیس شورای اسلامی زیارت افزود: وجود طبیعتی زیبا در کنار فضایی مذهبی از زیارت منطقه‏ای با قابلیت‏های بالقوه توریستی و مذهبی خلق کرده و مسئولان، اعضای شورای اسلامی و از همه مهم‏تر مردم این روستا آمادگی خود را برای اجرای طرح‏های گردشگری روستایی شبیه به آنچه در نقاطی مانند ابیانه و فهرج اجرایی شده، اعلام کرده‏اند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول