اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور ارشد دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع):

نقش آستان ‌قدس در توسعه گردشگری محوری است

خبرگزاری فارس: مشاور ارشد دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) گفت: امروز شاهد هستیم آستان ‌قدس رضوی توانسته در جذب گردشگر مذهبی بسیار موفق عمل کند و بایستی نقش محوری آستان ‌قدس رضوی در توسعه گردشگری دینی را جدی بگیریم.

نقش آستان ‌قدس در توسعه گردشگری محوری است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان ‌قدس رضوی، حجت‌الاسلام سید حسن تبریزی اظهار داشت: تمام دستگاه‌های اجرایی و نهادهای متولی فرهنگ باید به یاری آستان‌قدس بیایند و برای توسعه و ترویج این موضوع مهم با برنامه‌ریزی و کار کارشناسی دقیق، تمام نیازهای زائر و گردشگر مذهبی را در طول زمان اقامتش بررسی کنند.
نماینده مجمع جهانی اهل بیت (ع) در سوریه افزود: تاکنون کار اساسی و بنیادی در این زمینه صورت نگرفته و تمهید نخستین اجلاس بین‌المللی گردشگری دینی که توسط آستان قدس رضوی اندیشیده شده، احساس نیاز بجا و قابل ستایشی است.
تبریزی با اشاره به ظرفیت‌های فراوان گردشگری سالم و حلال در جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: جهانگردی و توریسم در همه جای دنیا با اقتصاد و محوریت درآمد مطرح است، اما دغدغه آستان ‌قدس رضوی در کشورمان توسعه فرهنگ زیارت و اندیشه والای ائمه اطهار (ع) و گسترش شیوه زندگی به سبک امامان معصوم (ع) به جهانیان است.
وی بیان داشت: تعامل و ارتباط با سایر کشورها به ویژه ملت‌های مسلمان از ضروریات جامعه امروز است و با این موج بیداری اسلامی که در جهان برپا شده اهمیتی دوچندان یافته است.
نخستین همایش بین‌اللملی گردشگری دینی و توسعه فرهنگ زیارت مهر ماه جاری همزمان با ایام سالگرد میلاد مسعود حضرت علی‌بن موسی الرضا(علیه آلاف التحیه والثناء) و دهه مبارک کرامت با حضور شخصیت‌های مهم از جهان اسلام و تولیت‌های اماکن مذهبی و عتبات عالیات در عراق، سوریه و مصر در مشهد مقدس برگزار می‌شود.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول