اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون میراث فرهنگی آذربایجان غربی:

اتمام مطالعات مناطق نمونه گردشگری آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: اقدامات مطالعاتی برای ایجاد 58 منطقه نمونه گردشگری به اتمام رسید.

اتمام مطالعات مناطق نمونه گردشگری آذربایجان غربی
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حسین امامی ظهر امروز در جلسه‌ای که با حضور خبرنگاران در سالن سمینار هتل ساحل ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: ایجاد 58 منطقه نمونه گردشگری از مصوبات هیئت دولت در سفرهای استانی به آذربایجان غربی است که با تخصیص اعتباری به میزان 200 میلیون تومان اقدامات مطالعاتی آنها تمام شد.
وی افزود: در آینده نزدیک نسبت به واگذاری این مناطق به سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی اقدام می‌شود بر این اساس افراد علاقه‌مند برای دریافت مجوز سرمایه گذاری و سپری کردن مراحل به مراجع قانونی مراجعه کنند.
این مسئول بیان کرد: دولت در این مناطق برای فراهم کردن زیرساخت‌ها اعم از برق رسانی، توسعه شبکه آب فاضلاب و ... مکلف است به طوری که بعد از اتمام این مراحل نسبت به واگذاری مناطق مذکور به سرمایه‌گذاران اقدام می‌شود.
وی در ادامه با بیان اینکه بخشی از مناطق فوق جزو مناطق چهارگانه حفاظت شده محیط زیست است، اضافه کرد: از ظرفیت‌های علمی کارشناسان مجرب و توانمند به شکل موثر استفاده می‌شود تا اثر منفی در محیط زیست بر جای نماند.
این مسئول با بیان اینکه آذربایجان غربی در شاخص برخورداری از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی یکی از استان‌های برتر کشور است، تصریح کرد: برای به فعلیت در آوردن قابلیت‌های موجود باید به طور گسترده از ظرفیت‌های بخش دولتی و خصوصی استفاده شود.
معاون سرمایه‌گذاری آذربایجان غربی دریاچه ارومیه را یکی عوامل برجسته شدن آذربایجان غربی در سطح بین‌المللی دانست و تصریح کرد: امیدواریم با احیا و نجات این دریاچه اقدامات موثری در راستای رشد صنعت گردشگری استان برداشته شود.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول