اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل آموزش و پرورش گلستان:

همکاری خانواده و مدرسه جامعه را متحول میکند

خبرگزاری فارس: مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: نهاد خانواده اگر به نهاد آموزش کمک کند می‌تواند یک جامعه را متحول سازد.

همکاری خانواده و مدرسه جامعه را متحول میکند
عیسی پایین‌محلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: تغییرات آموزشی و توسعه فضاهای مدرسه و امکانات به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی بسیار چشمگیر بوده است.
وی تصریح کرد: امکانات و فضاهای آموزشی در بعد از انقلاب بسیار پیشرفته و به روز شده است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: در رژیم شاهنشاهی مدارس به معلم، گچ و تخته‎سیاه خلاصه می‌شد و مدارس فاقد روح بودند.
پایین‌محلی خاطرنشان کرد: هم اکنون معلمان با قوانین نظام آموزشی بسیار هماهنگ شده‎اند در صورتی که در رژیم گذشته معلم چوب نازکی داشتند که با کتک زدن تلاش می‌کردند مطالب را به زور به دانش آموزان تحمیل کنند و تعلیم و آموزش در معلم خلاصه می‌شد.
وی ادامه داد: اولیا دانش‎آموزان هم در قبل از انقلاب با مدرسه و دانش‎آموز کاری نداشتند در حالی که هم اکنون تعامل خوبی بین خانواده و مدرسه به وجود آمده و اولیا در تعلیم دانش آموزان مشارکت دارند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: خانواده و مدرسه دو نهاد تاثیرگذار هستند که هر وقت با هم تعامل و همگام با تربیت دانش‎آموز حرکت کردند تحول‌آفرین شدند.
پایین‌محلی اظهار داشت: در گذشته نهادهای آموزشی و رسانه‌ها فعال نبودند اما در حال حاضر ما از طریق فرهنگ‌سازی و تعلیم و تربیت می‌توانیم بسیاری از کارهای نشدنی را اجرایی کنیم.
وی اضافه کرد: معمولا کسانی که از لحاظ تربیتی ساخته شده باشند از لحاظ آموزش هم مشکلی نداشته‌اند.
پایین‌محلی گفت: اگر از لحاظ تربیتی با دانش‎آموز کاری نشده باشد هم در آموزش و هم در انتقال مفاهیم با مشکل مواجه می‎شوند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: دانش آموزان خودساخته به معلمان خود کمک کنند تا مسائل آموزش بهتر حل شود.
وی با بیان خاطره اولین روز مدرسه خود اظهار داشت:‌ در گذشته مدارس پیش دبستانی فعال نبوده و دانش آموزان مستقیم به کلاس اول می‌رفتند.
پایین‌محلی افزود:‌ در آن زمان اولیا خانواده در هفته اول مهرماه در مدرسه حضور پیدا می‌کردند تا دانش آموزان با فضای مدرسه آشنا و عادت کنند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: معلم کلاس اولم یک خانم ترک‌زبان بود و تحصیل خود را از روستای جلین شهرستان گرگان شروع کردم.
وی با بیان اینکه اولین روز تحصیلم را به همراه مادرم به مدرسه رفته بودم، تصریح کرد: در آن زمان تغذیه هم به دانش‎آموز می‌دادند که بسیار جالب بود، پنیر برای صبحانه می‌دادند که شبیه لاستیک بود و با کبریت زدن آتش می‌گرفت.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول