اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال تحصیلی جاری؛

180 هزار دانش‌آموز در چهارمحال‌و‌بختیاری به مدرسه می‌روند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: امسال بیش از 180 هزار دانش‌‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در این استان سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند.

180 هزار دانش‌آموز در چهارمحال‌و‌بختیاری به مدرسه می‌روند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حبیب نیکخو پیش از ظهر امروز در مراسم نواختن زنگ مهر در این استان که به ‌صورت نمادین در دبیرستان دخترانه پریدخت رئیسی در شهرکرد برگزار شد، اظهار داشت: تحول‌گرا، خلاق و نوآور بودن از مهم‌ترین ویژگی‌های دانش‌آموزان است تا با استفاده از هنر خلاقیت بتوانند بستر شکوفایی جامعه را بیش از پیش فراهم کنند.
وی اهمیت تعلیم و تربیت در آغاز سال تحصیلی تأکید کرد و افزود: دانش‌آموزان علاوه بر تلاش در راستای دستیابی به تعلیم و تربیت باید نسبت به تکریم مربیان خود همت گمارند.
نیکخو تصریح کرد: با توجه به اینکه دانش‌آموزان آینده‌سازان مملکت اسلامی هستند، برهمین اساس ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان می‌توانند در پیشرفت و رشد جامعه مثمرثمر واقع شود.
مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری افزود: در سال تحصیلی جدید بیش از 180 هزار دانش‌‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در بیش از 9 هزار و 360 کلاس درس در 2 هزار و 503 آموزشگاه حضور پیدا می‌کنند.
وی افزود: افزون بر 15 هزار فرهنگی اعم از دبیران، معاونان و عوامل اداری، عوامل اجرایی و مدیریت در مناطق 17 گانه آموزشی در سال تحصیلی جاری در امر فراگیری علم و دانش فعالیت خواهند داشت.
نیکخو از مدرسه به‌عنوان سنگر جهاد علمی نام برد و گفت: برهمین اساس دانش‌‌آموزان باید ارزش لحظات آموختن را بدانند و مسئولان نیز با حضور خود در مراسم بازگشایی مدارس از این جهاد علمی دانش‌آموزان حمایت کنند.
وی در ادامه با اشاره به هفته دفاع مقدس، ایثار و شهادت را نیاز همیشگی جامعه دانست و گفت: روحیه ایثار و شهادت‌طلبی رعب و وحشت فراوانی را در دل دشمن ایجاد کرده است و دشمن به دنبال حفظ این روحیه در بین جوانان این مرز و بوم است.
نیکخو ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را در گرو انتقال و حفظ ارزش‌های اصیل فرهنگ اسلامی دانست و افزود: هدف دشمن گرفتن این روحیه از جوانان ماست روحیه‌ای که دست آوردهایی همچون پیروزی هشت سال دفاع مقدس و انقلاب اسلامی را در پی داشت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت نگه داشتن حرمت خون شهیدان در جامعه، اظهار داشت: باید رشادت‌های رزمندگان اسلام به نحو شایسته به نسل جوان بعد از انقلاب منتقل شود.
مراسم نواختن زنگ مهر همزمان با سراسر کشور صبح امروز با حضور استاندار چهارمحال و بختیاری، مدیرکل آموزش و پرورش، فرمانده نیروی انتظامی و جمعی از مسئولان شهرستانی در دبیرستان دخترانه پریدخت رئیسی شهرکرد برگزار شد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول