اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از بازگشایی مدارس مرزی خراسان جنوبی؛

اشک‌ها و لبخندها در خاطره‌انگیزترین روز مدرسه

خبرگزاری فارس: در شهرستان‌های مناطق مرزی خراسان جنوبی صبح امروز دانش‌‌آموزان در حالی راهی مدرسه شدند که اشک‌ها و خنده‌های آنان به ویژه کلاس اولی‌ها دیدنی بود.

اشک‌ها و لبخندها در خاطره‌انگیزترین روز مدرسه
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، صبح امروز به مانند دیگر شهرهای استان سری به مناطق مرزی ‌زدیم. صمیمیت و شادابی دانش‌آموزان این مناطق مثال‌زدنی بود.
گروهی از دانش‌‌آموزان با شادی و لبخند به مدرسه آمده بودند، برخی نه خنده بر لب داشتند و نه اشک بر چشم و عده‌ای هم گریه می‌کردند.دیدنی‌ترین لحظات اولین روز مدرسه برای کلاس‌ اولی‌ها صبح امروز رقم خورد. کلاس‌ اولی‌هایی که با پدر، مادر، خواهر، برادر و در یک کلام با یک همراه به مدرسه آمده بودند.
کلاس‌ اولی‌ها بر خلاف کلاس دومی‌ها و مقاطع بالاتر هم گریه می‌کردند و هم می‌خندیدند. برخی خواب‌آلود بودند و برخی سرحال و شاداب. نکته جالب توجه این بود که اغلب دانش‌‌آموزان خواب‌‌آلود وقتی از همراهانشان جدا می‌شدند گریه می‌کردند. معلمان آنان را بغل می‌گرفتند و با دادن هدایایی آرامشان می‌کردند.
صمیمت معلمان در برخورد با کلاس‌ اولی‌ها بیشتر از دیگر مقاطع و پایه‌ها بود. امروز اغلب دانش‌‌آموزان کیف، کفش و لباس نو به تن داشتند. جالب این بود که کلاس اولی‌ها به لباس‌هایشان ناز می‌کردند. هر کدام به دیگری در مورد قشنگی کیف، کفش و لباسش می‌گفت و دیگری هم همچنین.
جالب‌تر از همه این بود وقتی مدیران و معلمان برای آنان سخنرانی می‌کردند، کلاس‌‌اولی‌ها همچنان در فضای کودکانه گرم بازی بودند و کسی حرف گوش نمی‌داد.
سرپرست آموزش و پرورش شهرستان مرزی درمیان در جمع آنان گفت: امروز و همزمان با نواخته شدن زنگ بازگشایی مدارس قریب به 12 هزار دانش‌آموز درمیانی سال جدید تحصیلی را جشن گرفته و در کلاس‌های درس حاضر می‌شوند.
حسین اژدری اظهار داشت: تربیت جوانانی فعال، مومن، پویا و مطیع ولایت مهم‌ترین رسالت فرهنگیان در این خطه مرزی است.
سرپرست آموزش و پرورش درمیان خطاب به دانش‌آموزان شهرستان ضمن تأکید بر قدردانی از معلمان و غنیمت شمردن فرصت و دوران جوانی و نوجوانی اضافه کرد: امروز شرایط برای شما مهیاست و مسئولیت و ماموریت‌های بزرگ ملی و بین‌المللی در برابر شما قرار گرفته است پس باید به سرعت راه کسب علم و معرفت و خودسازی را بپیمایید.
وی احترام به معلم، دل دادن به کلام معلم و ارادت به معلم را مقدمه و لازمه علم‌آموزی، معرفت، رسیدن و به دست آوردن فرصت برای کارهای بزرگ و بزرگ‌تر دانست و یادآور شد: من مطمئن و امیدوارم که نسل نوجوان و جوان، قدر خودش، قدر جامعه فرهنگی کشور و قدر فرصت خودسازی و علم‌آموزی را دانسته و برای موفقیت در میادین اقتصادی حرکتی جهادگونه دارد.
سرپرست آموزش و پرورش درمیان با بیان اینکه واژه مهر در فرهنگ غنی ایرانیان همواره یادآور محبت، ایثار، عشق، تلاش و نور معرفت بوده است، ادامه داد: تقارن هفته دفاع مقدس با بازگشایی مدارس فرصت بسیار خوبی برای انتقال دستاوردها و ارزش‌های ناب دفاع مقدس به نسل جدید جامعه است.
اژدری با اعلام اینکه دفاع مقدس سبب خودکفایی ایران در بسیاری از امور شده است، بر لزوم ترویج فرهنگ دفاع مقدس در تمام لایه‌های جامعه تاکید کرد و ابراز داشت: دوران دفاع مقدس یکی از ثمرات اصلی نظام اسلامی در ایران و سند افتخار ملت آزاده ایران است.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول