اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی:

مهر امسال مدرسه‌ای در خراسان رضوی بی‌معلم نیست

خبرگزاری فارس: مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی گفت: با استخدام 3000 نیروی جدید دراستان دیگر هیچ دانش‌آموز خراسانی در مهرماه بی‌معلم نمی‌شود.

مهر امسال مدرسه‌ای در خراسان رضوی بی‌معلم نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدتقی فخریان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دیگر هیچ دانش آموز خراسانی حتی در دوردست‌ترین مناطق استان مهر امسال بی‌معلم نخواهد بود.
وی افزود: با آزمونی که برگزار شد بیش از 3هزار نیروی جدید را از نیروی‌های نهضت سوادآموزی و حق‌التدریس‌ها جذب شد و نیز اولویت در تقسیم این نیروها با مناطق دوردست و محروم استان خراسان رضوی است.
وی به به‌کارگیری 520 سرباز معلم در مدارس استان خراسان رضوی در سال تحصیلی جدید اشاره کرد و بیان داشت:  افراد بعد از در دوره‌های نظامی و نیز دورهای آموزشی تدریس آماده خدمت هستند.
مدیرکل اداره اموزش و پرورش خراسان رضوی  ساماندهی 5/85 درصد از مدارس استان در نوبت صبح را کاری بزرگ دانست و خاطرنشان کرد : استان خراسان رضوی جزو 10 استان اول کشور در ارتباط با اجرای خواسته وزیر آموزش و پرورش است.
فخریان تعداد 86 هزار معلم برای یک میلیون و 107 هزار دانش‌آموز در خراسان رضوی را ذکر و تصریح کرد: زنگ آغاز سال تحصیلی جدید با همکاری 47  تیم در 47 منطقه در استان با قرائت پیام وزیر آموزش و پرورش به صورت همزمان زده
می‌شود.
وی با اشاره  به اهمیت حضور خیرین در رشد و توسعه فضای آموزشی استان از  افتتاح 178 پروژه آموزشی در مهرماه امسال در خراسان رضوی خبرداد و  اظهار داشت : از این تعداد 54 پروژه توسط خیرین مدرسه ساز اهداء شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اصل تحول بنیادین در تعالی علمی کشور را توجهبه مدارس ابتدایی برشمرد و افزود : بر همین اساس کتاب‌هایی طراحی و در اختیار دانش آمزوان گذاشته شد.
وی به آموزش 120 مدرس تحت نظارت وزارت آموزش و پرورش اشاره  کرد و بیان داشت: این مدرسان در هفته اول مهرماه  با حضور در 47 منطقه در استان موضوعات آموزشی جدید را به معلمان انتقال می‌دهند.
فخریان تاکید مقام معظم رهبری در ارتباط با بهترین سرمایه گذاری سرمایه گذاری در علم و نخبه‌پروری است را خاطرنشان کرد و اظهار داشت: موفقیت‌هایی که در سال 90-89 در خراسان رضوی به پیوست نشان از توجه به این موضوع بوده است.
وی افزود: در سال 89 و 90 برای اولینبار بعد از 15 سال نفر اول کنکور از خراسان رضوی بوده است و بعد از نزدیک به چهار سال مدال طلای جهانی در رشته شیمی و برنز در زیست شناسی را استان خراسان رضوی کسب کرده است.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به انتخاب تیم نانو استان به عنوان تیم اول کشور ، تاکید کرد: دانش آموزان معلمان و خانواده‌ها با حمایت و همراهی مسئولان نقش اصلی را در موفقیت‌های اخیر استان داشته‌اند.
وی توانمندی‌های استان خراسان رضوی در رشد و ارتقای علمی کشور را مهم دانست و اظهار داشت: از همراهی تمام مسئولان و نهادها در استان با اداره کل اموزش و پرورش قدردانی می‌کنم.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول