اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یکشنبه شب صورت گرفت؛

شبیه‌سازی رزمایش والفجر 8 در چالوس

خبرگزاری فارس : شبیه‌سازی رزمایش والفجر 8 توسط نیروی دریایی علوم و فنون جواد الائمه سپاه و تیپ سوم امامت لشکر 25 کربلا مازندران در چالوس آغاز شد.

شبیه‌سازی رزمایش والفجر 8 در چالوس
به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، فرمانده دانشکده علوم و فنون جواد الائمه نیروی دریایی سپاه در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: درخشان‌ترین دوران انقلاب اسلامی، دوران پرافتخار دفاع مقدس است امروز بعد از گذشت 31 از شروع جنگ برای نسل جدید اتفاقاتی که در آن رمان افتاد ناشناخته است.
سردار حمید اباذری ادامه داد: خاطراتی را که از سوی رزمندگان نیز برای نسل سوم تعریف می‌شود شبیه افسانه است بنابراین، این رزمایش که به مدت سه شب در چالوس انجام می‌شود شبیه سازی یکی از عملیات‌های مهم دوران دفاع مقدس یعنی والفجر 8 است.
وی گفت: در این عملیات نیروهای لشکرهای رزمی از رودخانه وحشی اروند عبور کردند و در آن سوی اروند ظرف یک شب شهر بندری فاو را تصرف بکنند.
وی متذکر شد: هدف از اجرای این رزمایش نشان دادن ایثارگری و شهامت نیروهایی است که در آن عملیات موفق و پیروز شدند.
به گزارش فارس، فرمانده تیپ سوم امامت لشکر 25 کربلا نیز خاطرنشان کرد: این عملیات نمایش  اقتدار رزمندگان اسلام  در عملیات والفجر 8 است که توسط لشکر 25 کربلا انجام شده است.
سید مرتضی قاسم‌زاده بیان داشت: این رزمایش در چهار مرحله انجام خواهد شد که در مرحله اول عبور غواص‌ها از موانع اولیه و میدان مین است که بعد از پاکسازی میدان مین خط اول شکسته می‌شود و در کمین حریف ورود کرده و شهر بندری فاو را تصرف می‌کنند.
وی ادامه داد: هدف اصلی این رزمایش انتقال فداکاری رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس به نسل بعد از انقلاب است که گوشه‌ای از عملیات در این مکان نمایش داده می‌شود.
فرماندار چالوس نیز با گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود: در شهرستان چالوس با همکاری و همت نیروهای نظامی شاهد اجرای عملیات والفجر 8 هستیم تا انتقال ارزش‌های دوران جنگ را شاهد باشیم.
سید قدیر رضایی یادآور شد: با دیدن این نمایش باید یادمان باشد که شهدای عزیزمان به خاک افتادند تا ما به خواب نیافتیم و بیدار باشیم تا از اسلام عزیز پیروی و دفاع کنیم.
وی در پایان اذعان داشت: جوانان باید بدانند آنچه را که رزمندگان در دوران دفاع مقدس انجام دادند کار مقدسی در دفاع از کشورمان بوده و امروز باید ادامه دهنده راه انها باشیم.
این برنامه امشب و فردا شب نیز در چالوس برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول