اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از دوم مهرماه به مدت 6 روز؛

5 سردار دفاع مقدس مهمان تلویزیون می‌شوند

خبرگزاری فارس: با حمایت صدا و سیما استان اصفهان و به همت بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس مستند زندگی پنج سردار شهید استان اصفهان از شبکه استانی پخش می‌شود.

5 سردار دفاع مقدس مهمان تلویزیون می‌شوند
احمد موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اعلام این خبر درباره این موضوع اظهار داشت: نخستین مستند با نام «حدیث سرخ صنوبر» که مربوط به زندگی سردار شهید علی اکبر آقابابایی است ساعت 15.30 دقیقه امروز به نمایش در‌ می‌آید.
وی با اشاره به دو قسمتی بودن  مستند «حدیث سرخ صنوبر» درباره دیگر مستندهای آماده پخش از صدا و سیمای اصفهان گفت: «حضور در بی‌نهایت» مستند زندگی سردار شهید محمد حسن اقارب پرست، «غزل در حریر» شهید علی موحد دوست، «درخشش در غروب» شهید شعبان علی زینلی و «مهمان ملکوت» شهید حاج رضا حبیب‌اللهی از دیگر مستندهای نمایشی این بنیاد است که به ترتیب در طول هفته دفاع مقدس پخش می‌شود.
مدیر بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه این فیلم‌ها در طول یک سال تلاش بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس به کارگردانی مجید صدیقی «مسئول هنری بنیاد» تولید شده است، تصریح کرد: این مستندهای نمایشی ساختاری نو و غیر متعارف داشته و با دیگر مستندهای ساخته شده درباره زندگی شهدا متفاوت است.
وی تاکید کرد: از یک سال پیش ایده ساخت 40 مستند 30 دقیقه‌ای مربوط به زندگی 40 سردار شهید استان اصفهان در دستور کار این بنیاد قرار گرفت و تاکنون 18 قسمت آن تولید شده  که 6 قسمت آن در هفته دفاع مقدس به نمایش درمی‌آید.
موسوی درباره دیگر برنامه‌های بنیاد در هفته دفاع مقدس نیز بیان داشت: از دیگر برنامه‌های مهم بنیاد شبیه‌سازی بخش‌هایی از عملیات‌های دفاع مقدس مانند صحنه‌های اعزام و شب‌های عملیات و غیره است که از سوم مهرماه هر شب در محل بنیاد و در جوار باغ‌ غدیر اجرا می‌شود.
وی افزود: همچنین از روز پنج‌شنبه نمایشگاه نقاشی آسمانی‌ها که شامل 40 تابلوی آبرنگ از سرداران دفاع مقدس است در محل موزه‌ هنرهای معاصر با حضور مسئولان و خانواده‌های شهدا افتتاح شد و تا 25 مهرماه ادامه دارد.
مدیر بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس هدف از برپایی این نمایشگاه را زنده‌ نگه داشتن یاد شهدا و معرفی سرداران شهید  دانست و ادامه داد: در این مراسم که حدود 20 تن از خانواده‌های شهدا حضور داشتند، تصاویر قاب شده این شهدا به خانواده ایشان اهدا شد.
وی با اشاره به اینکه مصطفی شعرباف نقاش رزمنده و بسیجی این آثار از چهره‌نگاران برجسته دفاع مقدس است، تاکید کرد: در راستای حمایت از این نقاش برجسته علاوه بر حمایت مالی از لحاظ معنوی نیز تقدیر می‌شود.
موسوی در این‌ باره گفت: با صحبتی که با این رزمنده نقاش و بسیجی داشته‌ایم، قرار شد تصاویر تمامی سرداران شهید را در طول سال آینده با همین تکنیک نقاشی کند و در این راستا از ایشان حمایت ویژه صورت می‌گیرد.
وی تصریح کرد: پس از پایان این نمایشگاه، تابلوهای این سرداران شهید به موزه دائمی شهدا انتقال می‌‌یابد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول