اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با آغاز سال تحصیلی صورت گرفت؛

حضور 182 هزار دانش‌آموز زنجانی در کلاس‌های درس

خبرگزاری فارس: مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: از امروز بیش از 182 هزار دانش‌آموز زنجانی در کلاس‌های درس حاضر می‌شوند.

حضور 182 هزار دانش‌آموز زنجانی در کلاس‌های درس
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، امیر نظری صبح امروز در مراسم نواخته شدن زنگ مهر در دبیرستان دخترانه شهید بهشتی زنجان اظهار داشت: در حال حاضر دانش‌آموزان استان زنجان در بیش از 2 هزار مدرسه استان زنجان مشغول به تحصیل هستند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر آموزش و پرورش استان زنجان رشد بسیاری در زمینه ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان کرده است، ادامه داد: در حال حاضر بیش از 15 هزار معلم در آموزش و پرورش استان زنجان به علم‌آموزی به دانشجویان می‌پردازند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه آموزش و پرورش استان زنجان در سال گذشته موفقیت‌های بسیاری را کسب کرده است، اضافه کرد: این امر حاصل تلاش و همکاری مسئولان این اداره کل است؛ مسئولان آموزش و پرورش استان زنجان در نظر دارند تا با تلاش بیشتر در سا‌ل‌جاری که جهاد نامگذاری شده اقدامات بیشتر و بهتری را ارائه دهند.
نظری با اشاره اینکه آموزش و پرورش طرح‌های بسیاری برای انجام در سال تحصیلی جاری در نظر گرفته است، اضافه کرد: یکی از این اقدامات بسیار مهم بحث تک نوبته کردن مدارس است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 85 درصد از مدارس در استان زنجان تک نوبته شده‌اند، افزود: مسئولان آموزش و پرورش در تلاش هستند تا همه مدارس استان زنجان تک نوبته شود.
مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان اذعان داشت: در سال‌ تحصیلی جاری 20 مدرسه جدید در استان زنجان افتتاح می‌شود.
وی اظهار داشت: در صورتی که 120 مدرسه دیگر نیز به جمع مدارس استان زنجان افزوده شود همه مدارس استان تک نوبتی می‌شوند.
نظری در ادامه با اشاره به اقدامات دیگری که مقرر شده در سال تحصیلی جدید انجام شود ساخت مجتمع‌های شهری را نام برد و ادامه داد: در سال تحصیلی جدید 41 مجتمع آموزشی افتتاح می‌شود.
وی با مثبت ارزیابی کردن ایجاد مجمتع‌های شهری ادامه داد: یکی از مزایای خوب این مجمتع‌ها این است که دانش‌آموز فقط یکبار در مدرسه ثبت‌نام می‌کند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان همچنین با اشاره به اقدامات آموزش و پرورش در زمینه آموزش‌های مهارتی اضافه کرد: یکی از سیاست‌های آموزش و پرورش بر این است که دانش‌آموزان علاوه بر یادگیری نکات و دروس نظری با یادگیری مطالب حرفه‌ای نیز بپردازند.
وی یادآور شد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مسئولان آموزش و پرورش در تلاش هستند تا 50 درصد از آموزش‌های صورت گرفته در مدارس تبدیل به آموزش‌های مهارتی شود.
نظری تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته مقرر شده که در سال تحصیلی جاری نیز آموزش‌های فنی‌ و حرفه‌ای و مهارتی در مدارس استان زنجان ارتقا یابد.
وی در ادامه با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس با بازگشایی مدارس ادامه داد: انقلاب و جمهوری اسلامی ایران دانش‌آموزان بسیاری را تقدیم انقلاب کرده است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه آموزش و پرورش 36 هزار دانش‌آموز را تقدیم انقلاب کرده است، اضافه کرد: این امر نشان از بینش عمیق دانش‌آموزان دارد؛ دانش‌آموزان امروز وظیفه پاسداری از آرمان‌های شهدای دانش‌آموز دارند و باید با درس خواندن خوب به راه شهیدان ادامه دهند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول