اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تاکنون در اصفهان؛

7025 دانش آموز زیرپوشش اداره آموزش استثنایی هستند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان گفت: تاکنون 7هزار و 25 دانش آموز زیر پوشش این اداره در 162 مرکز استثنایی اصفهان مشغول به تحصیل هستند.

7025 دانش آموز زیرپوشش اداره آموزش استثنایی هستند
کریم حیدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در مورد تعداد دانش آموزان استثنائی زیرپوشش اداره آموزش ‌و پرورش استثنایی اظهار داشت: 7 هزار و 25 دانش آموز در مراکز استثنایی مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد 5 هزار و 582 نفر در مدارس خاص و یک هزار و 443 نفر در مدارس تلفیقی به تحصیل اشتغال دارند.
وی مدارس تلفیقی را همان مدارس عادی معرفی کرد و افزود: دانش آموزان دارای معلولیت خفیف جسمی- حرکتی، نیمه شنوا و نیمه بینا در مدارس تلفیقی توسط آموزش معلم رابط و زیر نظر معلم مدارس عادی مشغول به تحصیل هستند.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان تعداد آموزشگاه را در کل استان اصفهان 162 مورد اعلام و تاکید کرد: از این تعداد 110 آموزشگاه مستقل با محوریت مدیر، معاون و مربیان خاص مدارس استثنائی بوده و 52 مورد به عنوان آموزشگاه ضمیمه خدماتی را به دانش‌آموزان استثنائی ارائه می‌دهند.
وی به پوشش دادن هفت گروه از دانش‌آموزان استثنائی توسط آموزش و پرورش استثنائی اشاره و تصریح کرد: این هفت گروه شامل دانش آموزان کم توان ذهنی، ناشنوا، نابینا، نیمه شنوا، نیمه بینا، دو معلولیت‌ها و اختلالات یادگیری بوده که در سه گروه معلولیت جسمی، ذهنی و رفتاری تقسیم بندی شده و زیرپوشش موسسه استثنایی هستند.
حیدری با بیان اینکه استان اصفهان با پوشش دادن و جذب کردن حدود یک درصد دانش آموزان استثنایی در جایگاه استان‌های برتر و نخست کشور قرار دارد اضافه کرد:  طبق سازمان بهداشت جهانی بین 2.5 تا 10درصد در هر جامعه‌ای استثناهایی وجود دارد و بسیاری از استان‌ها و نیز تهران کمتر از یک درصد از دانش آموزان استثنایی را زیرپوشش خود درآورده‌اند.
وی به گروه اوتیسم‌ها به عنوان گروه نوظهوری که تاکنون شدت رفتاری آنها ناشناخته بوده اشاره و تصریح کرد: این گروه دارای مشکلات رفتاری شدید هستند و در دو سال اخیر تعداد آنها رو به افزایش رفته است.

*وجود 52 پایگاه سنجش دانش آموزان در سراسر استان
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی استان اصفهان تعداد پایگاه‌های سنجش دانش آموزان در سراسر استان را 52 مورد اعلام کرد و افزود: دو پایگاه سنجش در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش یافته که فعالیت غربالگری دانش آموزان را در سه ماهه تابستان انجام می‌دهند.
وی علت نامشخص بودن تعداد دانش آموزان استثنایی در سال جاری را اعمال سنجش دانش‌آموزان در فصل تابستان معرفی کرد و ادامه داد: پایگاه سنجش در سه ماهه فصل تابستان کار سنجش دانش‌آموزان را اجرا و دانش‌آموزان مشکوک به مشکلات جسمی و حرکتی را برای سنجش دقیق‌تر و تخصصی‌تر به اداره آموزش و پرورش استثنایی ارجاع می‌دهند.
حیدری در پاسخ به تراکم کلاس دانش آموزان اضافه کرد: برای دانش آموزان مشغول به تحصیل در مدارس خاص با معلولیت جسمی-حرکتی، ناشنوا و نابینا تراکم کلاس‌ها حداقل شش و حداکثر 12 نفر بوده و برای دانش آموزان با چند معلولیت و گروه اوتیسم‌ها با سه نفر کلاس تشکیل می‌شود.
وی در مورد آموزشگاه‌های ضمیمه گفت: شهرستان‌هایی که تعداد دانش‌آموزان استثنایی آن کمتر از 25 نفر بوده و به حد نصاب بیش از 25 نفر نرسد در آموزشگاه ضمیمه یعنی در کلاس‌های مدارس عادی با مربیان آموزش استثنایی تحصیل می‌کنند.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی استان اصفهان با بیان اینکه در هشت سال اخیر استخدام نیرو در مراکز آموزش استثنائی صورت نگرفته است، بیان داشت: از آنجایی که تربیت معلم تهران و اصفهان، منبع اصلی نیروهای متخصص آموزشگاه‌های استان هستند، بر اساس سیاست‌های قبلی دولت از نیروهای قبلی استفاده کرده‌ایم.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول