اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال تحصیلی جدید؛

180 هزار دانش آموز بوشهری راهی مدرسه میشوند

خبرگزاری فارس: مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: یکشنبه سوم مهر روز بازگشایی مدارس در استان بوشهر 180 هزار دانش آموز در2 هزار و 116 فضای آموزشی در قالب 9 هزار کلاس درس سال تحصیلی خود را آغاز می‌کنند.

180 هزار دانش آموز بوشهری راهی مدرسه میشوند
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمد حاجیزاده یکشنبه شب در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار داشت: روز 31 شهریور به مناسبت آغاز سال تحصیلی برای کلاس اولیها در استان بوشهر با حضور بیش از 16 هزار کلاس اولی جشن میگیریم.
محمد حاجیزاده افزود: در روز 31 شهریور همچنین بابت ورود دانش آموزان اول راهنمایی نیز همزمان با دانش آموزان اول ابتدایی جشن باشکوهی در سطح استان در مدارس تدارک دیده شده است.
حاجیزاده  گفت: یکشنبه سوم مهر روز بازگشایی مدارس در استان بوشهر 180 هزار دانش آموز در دو هزار و 116 فضای آموزشی در قالب 9 هزار کلاس درس سال تحصیلی خود را آغاز می‌کنند.
وی عنوان کرد: کارهایی که برای آغاز سال تحصیلی انجام گرفته نظیر ساماندهی معلمان و مسئولان مدارس، بازسازی و نوسازی مدارس و تجهیز لوازمات درسی در سطح مدارس استان بوده است.
وی در ادامه تصریح کرد: ما در سال گذشته در استان بوشهر 85 روز تغذیه رایگان برای دانش آموزان داشتیم و برای امسال نیز با وجود 50 هزار دانش آموز روستایی و شهری 90 روز تغذیه رایگان آنها را در 3 ماهه اول سال تحصیلی تحت پوشش قرار دهیم که در هفته 4 بار با توجه به تعطیلی روز پنجشنبه به آنها تغذیه ارائه میشود و یک روز آن ارائه بسته‌های 50 گرمی خرما است که در طول سه ماه حدود 26 بار در بین دانش آموزان توزیع میشود.
مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر یادآور شد: با توجه به دستور استاندار و مصوبه‌ای که امروز در شورای آموزش و پرورش استان بوشهر تصویب شد مقرر شد که ساخت شهرک چه خصوصی و یا دولتی به ازا هر 200 ساختمان یک فضای آموزش و پرورشی در کنار آن تاسیس شود.
وی در مورد مدارس هوشمند در استان بوشهر افزود: استان بوشهر در زمینه مدارس هوشمند در کشور جایگاه اول را به خود اختصاص داده است و تاکنون استان بوشهر دارای 600 کلاس هوشمند و بیش از یکهزار مدرسه استان دارای اینترنت هستند و تا پایان سال 91 نیز یکهزار کلاس هوشمند دیگر در سطح استان بوشهر افتتاح میشود که 60 درصد هزینه آن وزارتخانه و 40 درصد آن استانداری متقبل شده‌اند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول