اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آخرین روز از هفته دولت؛

2 واحد تولیدی در شهرک صنعتی فرخشهر بهره‎برداری شد

خبرگزاری فارس: در هفتمین روز از هفته دولت دو واحد تولیدی در شهرک صنعتی فرخشهر با حضور استاندار چهارمحال و بختیاری به بهره‎برداری رسید.

2 واحد تولیدی در شهرک صنعتی فرخشهر بهره‎برداری شد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، فرماندار شهرستان شهرکرد صبح امروز در این مراسم اظهار داشت: شرکت آلومینیوم کوهرنگ با صرف بیش از 600 میلیون ریال اعتبار به ‌بهره‌برداری رسید.
مراد کاظمی افزود: این شرکت ظرفیت اسمی روزانه 420 تن تولید انواع سیم هوایی آلومینیمی زمینه اشتغال پنج نفر را به صورت مستقیم فراهم کرده است.
وی ادامه داد: همچنین واحد تولیدی کوهسار شهرکرد نیز امروز بهره‌برداری شد.
کاظمی در ادامه صنعت را موتور محرکه زیربنای تحریکات توسعه‌ای در هر کشور دانست و گفت: در دوران کنونی کشورهای توسعه یافته با اتکا بر صنعتیسازی اقتصاد خود توانسته‌اند مراحل پیشرفت را به سرعت بپیمایند و در مسیر زمان پیش روند.
وی افزود: در جهان امروزی کشورهای توسعه یافته، تکنولوژیهای جدید صنعتی را در سایه نوآوریهای جامعه خود خلق میکنند و آن را در پروسه‌های تولیدی خود استفاده میکنند.
فرماندار شهرستان شهرکرد محدودیت منابع مالی را مهم‌ترین مشکل تولیدکنندگان دانست و گفت: علاوه بر این موضوع واردات کالاهای قاچاق ضربه‌ای مهلک را به تولیدکنندگان داخلی وارد کرده است.
وی در ادامه بر ضرورت استفاده از راهکارهای موثر در راستای ایجاد انگیزه سرمایه‌گذاری در این استان تأکید کرد و گفت: ‌بر همین اساس برای ایجاد انگیزه در راستای سرمایه‌گذاری در این استان معافیت‌های مالی، تسهیل در پرداخت تسهیلات، اعطای شرایط ارزی با نرخ ارزان‌تر و تسهیلات انرژی انجام میشود.
کاظمی خاطرنشان کرد: موضوع واقعی تولید و خدمات و بحث‌های مالی و بازار سرمایه‌ای دو مقوله برای تولید بیشتر و توسعه پایدار هستند.
وی همچنین تاکید کرد: برای توسعه این استان و افزایش تولید راهی جز سرمایه‌گذاری و تولید کارخانه‌ای وجود ندارد و توسعه جز با طی این مسیر ممکن نیست.
کاظمی در ادامه خاطرنشان کرد: صنایع کوچک و زودبازده یکی از مؤثرترین راه‌های اشتغالزایی و کارآمدترین شیوه کاهش وابستگی به صنعت نفت برای کشور است.
این مقام مسئول جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی را راهکار تقویت و توسعه صنایع کوچک برشمرد و گفت: افزایش تلاش‌ها برای ایجاد اشتغال از طریق توسعه خوداشتغالی، ساده‌سازی چارچوب مقررات سرمایه گذاری در بخش تولیدات صنعتی، کاهش نرخ مالیات، اعطای تسهیلات ارزی به بخش خصوصی از مهم‌ترین این راهکارها به‌ شمار میرود.
در هفتمین روز از هفته دولت دو واحد تولیدی در شهرک صنعتی فرخشهر با حضور استاندار چهارمحال و بختیاری، فرماندار شهرستان شهرکرد و جمعی از مدیران شهرستانی بهره‎برداری شد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول