اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان شمالی خبر داد:

آمادگی خراسان شمالی برای ایجاد شهرک صنعتی مشترک با اکو

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان شمالی گفت: این استان آمادگی ایجاد شهرک صنعتی مشترک با کشورهای عضو سازمان اقتصادی کشورهای منطقه اکو را دارد.

آمادگی خراسان شمالی برای ایجاد شهرک صنعتی مشترک با اکو
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان شمالی، ابوطالب شفقت در کارگروه بررسی مزیت اقتصادی همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان خراسان شمالی اظهار داشت: این طرح در قالب بسته پیشنهادی به نخستین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان خراسان شمالی که با حضور سفرا، روسای اتاق بازرگانی کشورهای عضو اکو در بجنورد برگزار می‌شود، ارائه خواهد شد.     
وی اضافه کرد: این استان از لحاظ توانمندی‌های اقتصادی دارای پتانسیل‌های زیادی در بخش محصولات کشاورزی و دامی است که می‌تواند با مشارکت کشورهای عضو اکو تأمین کننده بخش زیادی از مواد غذایی این کشورها و داخل ایران باشد.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی گفت: همچنین استان خراسان شمالی توانمندی ایجاد شهرک‌های صنعتی را در کشورهای عضو اکو به خصوص کشورهای آسیای میانه و افغانستان در قالب صدور خدمات فنی و مهندسی دارد.
وی تصریح کرد: برگزاری همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان خراسان شمالی با حضور سفرا و روسای اتاق بازرگانی و صنایع و معادن کشورهای عضو اکو این زمینه را فراهم کرده تا توانمندی استان در بخش شهرک‌های صنعتی نیز معرفی شود.
شفقت اظهار داشت: ما در این نشست پیشنهاد ایجاد شهرک خصوصی را به سرمایه‌گذاران داخلی نیز داریم و سرمایه‌گذاران داخلی می‌توانند با دریافت مجوز از شرکت شهرک‌های صنعتی استان نسبت به ایجاد شهرک صنعتی خصوصی نیز اقدام کنند.
وی گفت: شرایط واگذاری زمین و تسهیلات به سرمایه‌گذاران داخلی که تمایل به ایجاد شهرک صنعتی خصوصی را داشته باشند، نیز همانند شرکت شهرک‌های صنعتی دولتی فعلی است و این افراد نیز می‌توانند از تمام تسهیلات و اعتبار در این بخش استفاده نمایند.
استاندار خراسان شمالی افزود: در قبال دریافت تسهیلات سرمایه‌گذاران داخلی که بخواهند شهرک صنعتی خصوصی در استان ایجاد کنند، می‌توانند اراضی صنعتی در اختیار را به سرمایه‌گذارانی که خودشان تمایل دارند و یا ایجاد زنجیره صنعتی نیز واگذار کنند.
وی به راه‌اندازی خوشه صنعتی آبنبات و اجرای طرح مطالعاتی خوشه صنعتی فرش اشاره کرد و گفت:  طرح خوشه صنعتی در استان از سوی شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی در دست اجراست و ما آمادگی اجرای این طرح را در کشورهای عضو اکو نیز داریم و این طرح نیز در این نشست پیشنهاد می‌شود.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول