اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمحال و بختیاری صورت می‌گیرد؛

راه‌اندازی مراکز آموزش عالی علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: شعب مراکز آموزش عالی علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای در شهرستان‌های این استان راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی مراکز آموزش عالی علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، نورالله سعیدی عصر امروز در نشست روسای مراکز آموزشی و واحدهای اداره کل فنی و حرفه‌ای این استان اظهار داشت: با توجه به جایگاه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در ارتقای مهارت کارجویان به‌منظور ایجاد اشتغال‌زایی در جامعه رعایت استاندارد آموزشی و لزوم بازدید و بازرسی از دوره‌های آموزشی در راستای تربیت نیروی ماهر و توانمند بیش از پیش لازم و ضروری است.
وی بر اجرای برنامه‌های فرهنگی گسترده در این اداره‎کل و مراکز آموزشی تاکید کرد و گفت: برهمین اساس نماز جماعات مراکز باید با حضور حداکثری و به پیوست سایر برنامه‌های فرهنگی اجرا شود.
سعیدی با اشاره به راه‌اندازی مرکز آموزش عالی علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای این استان، گفت: با توجه به هماهنگی‎های صورت گرفته به‌ تدریج شعب این مرکز علاوه بر مرکز استان در سایر شهرستان‌های این استان راه‎اندازی می‎شود.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری به ضرورت استفاده از ظرفیت‌های بخش دولتی و خصوصی در راستای ارتقای کمی و کیفی آموزش‎ها و مهارت‌های حرفه‌ای اشاره کرد و افزود: ترویج و تقویت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و معرفی این آموزش‌ها و مهارت‌ها به عموم مردم از جمله اهدافی است که در این اداره‌کل دنبال می‎شود.
سعیدی خاطرنشان کرد: با توجه به لزوم جهت‌گیری برنامه‌های اطلاع رسانی در راستای سازمان ملی مهارت و سیاست‌های جدید سازمان از قبیل نظام آموزش استاد شاگردی، مشاغل خانگی، آموزش‌های علمی و کاربردی این هفته فرصتی مغتنم در راستای ارائه عملکرد و تبیین برنامه‌ها و سیاست‌های سازمان است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری در ادامه مشکل بیکاری جوانان را مهم‌ترین مشکل امروز کشور دانست و گفت: به اعتقاد کارشناسان و متخصصان، در شرایط فعلی کشور، بهترین روش ایجاد اشتغال و حل مسئله بیکاری، توسعه و گسترش فرهنگ کارآفرینی در جامعه است.
وی یکی از علل اصلی رشد نرخ بیکاری در کشور را توسعه‌نیافتگی فرهنگ کار و کارآفرینی در جامعه دانست و گفت: مردم و حتی تحصیلکرده‌ها و فرزندان خانواده‌های متمول هم دنبال این هستند که از طریق بخش دولتی کسب و کاری برای خود ایجاد کنند، که این معضل بزرگی در جامعه امروز است.
سعیدی تأکید کرد: بیکاری جوانان نه تنها ضرر و زیان‌های گوناگون اقتصادی و اجتماعی برای جامعه ما ایجاد کرده، بلکه ضربات سنگین فرهنگی و اخلاقی به جامعه وارد کرده است.
این مقام مسئول جمع آوری و جمع‌بندی شاخص‌های ارزیابی عملکرد آموزش فنی و حرفه‌ای در برنامه پنجم توسعه و سند توسعه و اشتغال استان را از دیگر محورهای جلسه امروز برشمرد و گفت: تجهیز مراکز و کارگاه‌‎ها، بازدیدها و بازرسی آموزشی، تعهدات آموزشی، پیش بینی برای حوادث غیرمترقبه و ذخیره سازی مواد سوختی، به‌سازی فضاهای آموزشی، پیگیری امور پروژه‌های عمرانی، تکریم ارباب رجوع، سنجش و ارزشیابی مهارت، واگذاری فضاهای مازاد از طریق مزایده از دیگر محورهای این نشست بود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول