اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان خبر داد:

اشتغال 35 درصد آموزش‌دیدگان فنی و حرفه‌ای زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: بیش از 35 درصد آموزش دیدگان فنی و حرفه‌ای استان زنجان مشغول به کار شده‌اند.

اشتغال 35 درصد آموزش‌دیدگان فنی و حرفه‌ای زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، قاسم صیادی در دیدار رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور اظهار داشت: از ابتدای سال‌جاری در بحث پورتال و اطلاع‌رسانی این سازمان فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است، تا افراد بیشتری از دوره‌های آموزشی این سازمان بهره‌مند شوند.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر استان زنجان در زمینه ثبت‌نام دوره‌ها رتبه چهاردهم را در کشور دارد.
مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان زنجان یادآور شد: فنی و حرفه‌ای در سال‌جاری تعهد اشتغالزایی برای یک ‌هزار و 500 نفر را دارد.
وی تصریح کرد: از ابتدای سال‌جاری در بحث صدور مجوز به 76 کارگاه مجوز داده شده است.
صیادی با اشاره به اقدامات انجام شده در دولت نهم و دهم در زمینه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای یادآور شد: در طول این دو دولت رشد در زمینه آموزش بیش از دو برابر بوده است.
وی همچنین با اشاره به تغییر ساختار در فعالیت‌های فنی و حرفه‌ای یادآور شد: در زمینه اصلاح ساختارها اصلاحات بنیادین صورت گرفته است، که همین امر تاثیر مثبتی در ادامه فعالیت‌های این سازمان داشته است.
مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان زنجان یادآور شد: در استان زنجان 7 میلیون نفر ساعت مورد برنامه‌های آموزشی قرار گرفته‌اند.
وی تاکید کرد: این تعداد دوره آموزشی در 200 نوع حرفه آموزشی در فنی و حرفه‌ای استان زنجان صورت گرفته است.
صیادی از دیگر اقدامات فنی ‌و‌حرفه‌ای استان زنجان تشکیل کمیته حرفه‌آموزی در استان عنوان کرد و ادامه داد: در این زمینه استان زنجان دارای رشد 15 درصدی  نسبت به سال گذشته بوده است.
وی اذعان داشت: همچنین حمایت‌های بسیاری نیز در زمینه اشتغال در فنی‌ و حرفه‌ای استان زنجان صورت گرفته است.
مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان زنجان یادآور شد: در حال حاضر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در مراکز ثابت و در برخی موارد نیز به صورت سیار انجام می‌شود.
وی تصریح کرد: در صنایع زیر ساختی فنی و حرفه‌ای 12 مرکز در استان زنجان وجود دارد، برخی از این مراکز در دور نخست سفر ریاست جمهوری مصوب شده و برخی از آنها نیز در حال بهره‌برداری است.
وی برگزاری دوره‌های مهارت را از برنامه‌های این اداره در سال جاری برشمرد و افزود: در این راستا و با توجه به تعهد استان در زمینه اشتغالزایی دوره‌های مهارت برای علاقه‌مندان برگزار می‌شود تا با ارائه تسهیلات لازم زمینه اشتغال برای افراد مختلف فراهم شود.
 مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان ایجاد اعتماد متقابل و با توانمندی بهتر و به روز کردن مهارت و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و ورود این افراد به بازار کار را از برنامه‌های اداره‌کل اعلام کرد و تصریح کرد: همه تلاش فنی و حرفه‌ای ایجاد زمینه اشتغال برای افراد مختلف است تا پس از یادگیری مهارت‌های لازم به بازار کار وارد شوند.
وی جذب دانشجویان در مقاطع بالاتر مراکز علمی کاربردی و فنی و حرفه‌ای را از دغدغه‌های این اداره دانست و بیان داشت: کمک به ایجاد اشتغال دانشجویان و کارآفرینان از برنامه‌های دولت است که در این راستا در استان نیز برنامه‌ریزی‌های لازم صوت می‌گیرد.
صیادی کمک به حل دغدغه دولت در زمینه اشتغال را مهم ارزیابی کرد و افزود: زمینه ایجاد اشتغال برای افراد جامعه فراهم شده و علاقمندان می‌توانند با شرکت در کلاس‌های آموزشی و دریافت مهارت‌های لازم به ایجاد اشتغال کمک کنند.
 وی با تاکید بر توجه کار گروه اشتغال استان بر حرفه‌آموزی و ایجاد اشتغال در کشور خاطرنشان کرد: توجه به نهضت مهارت‌آموزی برنامه‌های مهمی را در استان اجرا می‌کند.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان با بیان اینکه در سال جاری علاوه بر تعهد سازمان‌های مختلف در ایجاد اشتغال در استان از سوی استاندار زنجان 30 درصد نیز به مجموعه تعهدات اضافه شده است، بیان داشت: برنامه‌ریزی در راستای ایجاد اشتغال در استان صورت گرفته است.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول