اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری خبر داد:

تجهیز سالن‌های آزمون مراکز فنی و حرفه‌ای در شهرکرد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: سالن‌های آزمون مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرکرد به سیستم‌های صوت مجهز شدند.

تجهیز سالن‌های آزمون مراکز فنی و حرفه‌ای در شهرکرد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، نورالله سعیدی بعدازظهر امروز در بازدید از سالن آزمون فنی و حرفه‌ای شهرکرد اظهار داشت: ارتقای حداکثری استاندارد برگزاری آزمون‌ها از مهم‌ترین اهداف نصب سیستم صوتی اطلاع رسانی و سیستم قطع تلفن همراه در سالن‌های آزمون است.
وی افزود: ارسال نتایج و اطلاع‌رسانی آزمون‌ها نیز به‌صورت آزمایشی در واحد آزمون این مرکز راه‌اندازی شده است.
سعیدی با تأکید بر ضرورت فراهم سازی بسترهای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در جامعه، گفت: در جهان فراصنعتی امروز توسعه به معنی عام بدون توجه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مفهوم نخواهد داشت.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در شرایط کنونی برای اقتصاد و فرهنگ ایران و به ویژه شتاب‌دهی به فرایند تولید امری حیاتی است، چراکه سرمایه‌گذاری‎های زیربنایی و افزایش ابزار و تجهیزات و به طور کلی سرمایه فیزیکی بدون سرمایه انسانی بلااستفاده مانده و یا به نحو اقتصادی و کارآمد مورد بهره‌برداری قرار نمی‌گیرد.
وی با تأکید بر اینکه ایجاد مهارت‌های لازم سرمایه انسانی راهکار اصلی توسعه اقتصادی است، گفت: هدف از این آموزش‌ها، افزایش تواناییهای دانش، مهارت و قدرت درک افراد و انجام مطلوب‌تر کار در محدوده وظایف شغلی است.
سعیدی تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از دلایل بیکاری در کشور فقدان مهارت‌های مورد نیاز بازار کار از سوی جویندگان کار است، انتظار می‌رود سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با ارائه آموزش‌های مهارتی بتواند نقش بسزایی در کاهش میزان بیکاری ایفا کند.
این مقام مسئول استفاده از ظرفیت‌های بخش دولتی و خصوصی را در راستای ترویج فرهنگ مهارت و کارآفرینی در جامعه موثر برشمرد و گفت: ترویج و تقویت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و معرفی این آموزش‌ها و مهارت‌ها به عموم مردم از دیگر این اهداف به‌شمار می‎رود.
وی مشکل بیکاری جوانان را مهم‌ترین مشکل امروز کشور دانست و گفت: به اعتقاد کارشناسان و متخصصان، در شرایط فعلی کشور، بهترین روش ایجاد اشتغال و حل مسئله بیکاری، توسعه و گسترش فرهنگ کارآفرینی در جامعه است.
سعیدی یکی از علل اصلی رشد نرخ بیکاری در کشور را توسعه نیافتگی فرهنگ کار و کارآفرینی در جامعه دانست و گفت: اینکه مردم و حتی تحصیلکرده‌ها و فرزندان خانواده‌های متمول هم دنبال این هستند که از طریق بخش دولتی کسب و کاری برای خود ایجاد کنند، معضل بزرگی است.
این مقام مسئول تأکید کرد: بیکاری جوانان نه تنها ضرر و زیان‌های گوناگون اقتصادی و اجتماعی برای جامعه ما ایجاد کرده، بلکه ضربات سنگین فرهنگی و اخلاقی به جامعه وارد کرده است.
وی ادامه داد: به گفته جامعه شناسان و کارشناسان یکی از علل اصلی رشد بزهکاری در جوانان امروز جامعه، بیکاری است، بنابراین باید برای این مشکل اساسی کشور چاره اندیشی شود و از راه‌های درست و مناسب آن را حل کرد، و هرچه زودتر برای جوانان ایجاد اشتغال کرد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول