اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم خبر داد:

هدایت دانش‌آموزان قم به سمت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای

خبرگزاری فارس: مدیر کل آموزش و پرورش استان قم گفت: رویکرد سال جاری اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم هدایت دانش‌آموزان به تحصیل در رشته‌های فنی و حرفه‌ای است.

هدایت دانش‌آموزان قم به سمت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمدحسین امین‌جعفری در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات آموزش و پرورش قم برگزار شد با اشاره به بازگشایی مدارس اظهار داشت: هفته استقبال از مدارس از 25 تا 31 شهریور برگزار خواهد شد.
وی افزود: هفته استقبال از مدارس در سه سطح مختلف برگزار می‌شود ضمن اینکه در روز 30 شهریور سه مراسم ویژه برای دانش‌آموزان پایه‌های اول دوره‌های مختلف شامل روز غنچه‌ها ویژه پیش‌دبستانی، روز شکوفه‌ها ویژه دانش‌آموزان اول دبستان و روز جوانه‌ها ویژه دانش‌آموزان اول راهنمایی برگزار می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به تهیه شناسنامه سلامت برای 18 هزار و 624 نفر از دانش‌آموزان پایه اول دبستان گفت: آزمایش‌های شنوایی‌سنجی، بینایی‌سنجی،‌ قلب و نیز بیماری‌های ذهنی از این افراد به عمل آمده و تعدادی از دانش‌آموزان برای ورود به مدارس استثنائی معرفی شده‌اند.
وی ابراز داشت: 19 مدرسه ویژه دانش‌آموزان استثنائی در قم مشغول به فعالیت هستند و هر مدرسه، متناسب با نوع معلولیت افراد به پذیرش دانش‌آموزان خواهد پرداخت.
امین جعفری با بیان اینکه پایگاه‌های سنجش این اداره‌کل تا پایان شهریور ماه در شهر و روستاهای قم فعال هستند گفت: افرادی که تاکنون موفق به آزمایش‌های سنجش نشده‌اند در این مدت باید به این پایگاه‌ها مراجعه کنند زیرا انجام این سنجش برای آینده تحصیلی دانش‌آموزان بسیار مفید است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم تعلیم و تربیت صحیح را نیازمند تعامل صحیح و هدفمند اولیای دانش‌آموزان و مسئولان مدارس دانست و خاطرنشان کرد: مدرسه‌ای موفق خواهد بود که ارتباط میان خانه و مدرسه در آن مستحکم‌تر باشد.
وی خواستار ارتباط مستمر والدین با مدارس و پیگیری وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان توسط آنها شد و افزود: ارتباط با معلمان و شرکت در جلسات ویژه اولیا در مدارس تاثیر بسزایی در وضعیت دانش‌آموزان خواهد داشت.
امین جعفری اظهار داشت: یک هزار و 448 مدرسه در استان قم فعالیت می‌کنند که از این تعداد 639 مدرسه پسرانه و 612 مدرسه دخترانه هستند ضمن اینکه 196 مدرسه خاص نیز به پذیرش دانش‌آموزان اقدام خواهند کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به مدارس نمونه مردمی، ماندگار، شاهد، تیزهوشان و سایر مدارس خاص گفت: این مراکز فعالیت‌های مخصوص به خود را داشته و در طول سال برنامه‌های فوق برنامه را اجرا خواهند کرد.
وی گفت: امسال 212 هزار و 823 دانش‌آموز در 8 هزار و 506 کلاس درس در استان قم مشغول به تحصیل خواهند بود ضمن اینکه 14 هزار و 46 نفر نیز کارکنان شاغل آموزش و پرورش در این مدارس مشغول به فعالیت می‌شوند.
امین جعفری در ادامه به تعطیلی روزهای پنجشنبه مدارس ابتدایی اشاره کرد و افزود: این قانون از سه ماهه اول سال 90 در مدارس استان به مرحله اجرا درآمده است ضمن اینکه این اجازه به مدارس راهنمایی و متوسطه که تنها دارای نوبت صبح باشند داده شده که با نظر انجمن اولیا و مربیان نسبت به تعطیلی روزهای پنجشنبه اقدام کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه هنرستان‌ها و مراکز کار و دانش، مدارس روستایی و شبانه روزی نیز در روزهای پنجشنبه تعطیل هستند، گفت: طبق قانون مدارس راهنمایی و دبیرستان موظف به برگزاری 33 ساعت کلاس درس در هفته بوده و هنرستان‌ها نیز باید 40 ساعت کلاس آموزشی برگزار کنند.
وی تصریح کرد: به همین دلیل با در نظر گرفتن برقراری این ساعات در دیگر روزهای هفته می‌توان روزهای پنجشنبه را تعطیل اعلام کرد.
امین جعفری اظهار داشت: با توجه به پیش‌بینی ورود 46 درصدی دانش‌آموزان استان قم به هنرستان‌ها در برنامه پنج ساله توسعه، رویکرد سال جاری اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم، هدایت دانش‌آموزان به تحصیل در رشته‌های فنی و حرفه‌ای است.
وی با بیان اینکه آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای، آینده شغلی افراد را تامین می‌کند ابراز کرد: برای آشنایی و تشویق دانش‌آموزان برای ورود به رشته‌های فنی، تصمیم گرفته شده که کلاس‌های اول دبیرستان در هنرستان‌ها نیز تشکیل شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در ادامه با اشاره به لزوم آموزش مسائل تربیتی در مدارس گفت: در سال جاری با افزایش دو برابری مدارس قرآنی، شاهد فعالیت 306 مدرسه در این زمینه در استان قم هستیم ضمن اینکه اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم تعامل خوبی نیز با حوزه علمیه و سازمان تبلیغات اسلامی برای اعزام مبلغ و امام جماعت دارد.
وی افزود: در سال جاری تصمیم داریم در مدارس استان قم روحانی مستقر داشته باشیم تا پاسخگوی شبهات و سئوالات دانش آموزان باشند و با توجه به تجربه موفق برخی مدارس در این زمینه، هماهنگی‌های لازم با مدیران مدارس انجام شده است.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول