اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت زنجان:

وظیفه علما و روحانیان انتقال فرهنگ دفاع مقدس است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت زنجان گفت: وظیفه علما و روحانیان و رزمندگان است که این حماسه‌ها را به نسل جوان انتقال دهند.

وظیفه علما و روحانیان انتقال فرهنگ دفاع مقدس است
 حجت‌الاسلام میر یعقوب موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: در حالی که همه کشورهای جهان به مقابله با کشور اسلامی ایران آمدند انقلاب اسلامی با بهره‌گیری از سلحشوری رزمندگان اسلام با هشت سال مقاومت به پیروزی رسید.
وی با بیان اینکه تنها در سایه مقاومت مردمی دوران دفاع مقدس به نفع کشور ایران به پایان رسید، افزود: جانفشانی‌های رزمندگان اسلام موجب پیروزی در دوران هشت سال دفاع مقدس شد.
امام جمعه موقت زنجان وظیفه همه ملت را انتقال ارزش‌ها و آرمان‌های دوران دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: وظیفه علما و روحانیان و رزمندگان است که این حماسه‌ها را به نسل جوان انتقال دهند.
وی تصریح کرد: نسل جوان دوران جنگ را ندیده و از فداکاری‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دوران دفاع مقدس آشنا نیستند که ضروری است نسل جوان با این رشادت‌ها و فداکاری‌ها آشنا شوند.
حجت‌الاسلام موسوی یاد آور شد: با فداکاری‌های رزمندگان اسلام حتی یک وجب از خاک کشور در اختیار دشمن قرار نگرفت و آزادی خرمشهر نیز به عنوان یادگار عظیم آن دوران در خاطرات رزمندگان مانده است که باید رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان به نسل جوان انتقال یابد.
وی وصیتنامه شهدا را بهترین تعریف از حال و شور و شوق جوانان دیروز برای حضور در جنگ عنوان کرد و گفت: خاطرات رزمندگان، ایثارگران و جانبازان به عنوان گنجینه‌های ذی‌قیمت آن دوران برای نسل جوان داستان شیرینی از فداکاری‌ها، رشادت و معرفت‌شناسی است که باید از طریق این نسل به آیندگان جامعه تحویل داده شود.
امام جمعه موقت زنجان رزمندگان و شهیدان زنده تاریخ دوران دفاع مقدس را گنجینه‌ای از خاطرات برشمرد و گفت: باید مسئولان از این فرصت در راستای ضبط و ثبت وقایع جنگ بهره برده و این گنجینه‌ها را پیش‌روی نسل جوان قرار دهند.
وی با اشاره به مسئولیت مسئولان در تربیت نسل جوان خاطرنشان کرد: مسئولان باید با برنامه‌ریزی‌های مناسب و ارتقای شاخص‌های معنوی در جامعه به آشنایی نسل جوان با ارزش‌های دوران دفاع مقدس کمک کنند.
حجت‌الاسلام موسوی بیان داشت: ارزش‌های دوران دفاع مقدس به خوبی به نسل جوان که آینده‌ساز کشور است انتقال داده نشده و بیان ارزش‌های این دوران باید به عنوان برگ زرینی از تاریخ کشور به نسل جوان انتقال داده شود.
وی تصریح کرد: نسل جوان نسل آگاه به مسائل مختلف کشور و جهان است و به خوبی با ارزش‌های معنوی آشنا بوده اما هنوز برنامه‌ریزی مناسبی برای آشنایی این نسل با فرهنگ دفاع مقدس صورت نگرفته است.
امام جمعه موقت زنجان با اشاره به خیزش‌های مردم منطقه، این خیزش‌ها را نتیجه مقاومت ملت در برابر استبداد عنوان کرد و گفت: مقاومت مردم همواره نتیجه داده و این کشورهای آزادی‌خواه نیز با بهره‌گیری مناسب از انقلاب ایران و مقاومت جانانه در هشت سال دوران دفاع مقدس به خوبی خیزش‌های صورت گرفته را رهبری می‌کنند.
وی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس از مقاومت مردم غنی است اما کمتر به آن پرداخت شده است افزود: باید فرهنگ مقاومت به خوبی به نسل جوان و مردم منطقه یادآوری شود.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول