اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:

انتقال فرهنگ ایثار به نسل جوان با برنامه‌های تاثیرگذار

خبرگزاری فارس: نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مولفه‌های انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان در نظر گرفتن برنامه‌های عمیق و تاثیر گذار است.

انتقال فرهنگ ایثار به نسل جوان با برنامه‌های تاثیرگذار
سعدالله نصیری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: در انتقال ارزش‌های دوران دفاع مقدس به نسل جوان برنامه‌ریزی مطلوبی صورت نگرفته و در انتقال این ارزش‌ها به نسل جوان اهداف محقق نشده است.
وی با بیان اینکه رزمندگان دوران دفاع مقدس عاشقانه برای دفاع از تمامیت ارضی کشور در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافتند، افزود: اما ارزش‌ها و آرمان‌های آن دوران به خوبی به نسل‌های آینده‌ساز کشور منتقل نشده و نسل جوان بیگانه از فرهنگ دفاع مقدس است.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همه دستگاه‌های اجرایی و متولیان امر فرهنگ در جامعه از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا و سیما وظیفه سنگینی در انتقال ارزش‌های دوران دفاع مقدس دارند که تاکنون این وظیفه را به خوبی انجام نداده‌اند.
وی دانشگاه‌ها را پایه دیگری از انتقال ارزش‌های دوران دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: برنامه‌ریزی مطلوبی برای انتقال ارزش‌ها و آرمان‌های دوران دفاع مقدس به قشر دانشجو به عنوان افراد تاثیر گذار جامعه صورت نگرفته و جوانان با این فرهنگ بیگانه هستند.
نصیری بر ضرورت فعال شدن دستگاه‌های ذی‌ربط در امر فرهنگ دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: یکی از مولفه‌های انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان در نظر گرفتن برنامه‌های عمیق و تاثیر گذار است.
وی گفت: انتقال فضای واقعی دوران دفاع مقدس به نسل جوان با آشنایی این نسل با آنچه که در دوران دفاع مقدس اتفاق افتاده است صورت می‌گیرد.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خیزش‌های صورت گرفته در منطقه یادآورشد: قطعا مردم منطقه از مقاومت و ایستادگی مردم ایران در هشت سال دوران دفاع مقدس برای ادامه مبارزه درس گرفته‌اند چرا که نتیجه این مقاومت پیروزی در برابر استکبار جهانی بود.
وی بیان داشت: از خود گذشتگی جوانان این مرز و بوم در صحنه‌های مختلف جنگ تحمیلی زمینه لازم را برای تاثیرگیری مردم منطقه از مردم ایران داشته و مقاومت حرف اول را در پیروزی علیه رژیم‌های استبدادی می‌زند که مردم منطقه به خوبی به آن واقف هستند.
نصیری اطلاع‌رسانی، فرهنگ سازی و دفاع از مواضع حق‌طلبانه ملت ایران در مقابل کشورهای شرکت‌کننده در جنگ را الگوی مناسبی برای همه کشورهای جهان دانست و افزود: کشورهای منطقه نیز این الگوی گران‌سنگ استفاده کرد و بهره‌گیری لازم را از این مقاومت در راستای رسیدن به اهداف خود انجام می‌دهند.
وی گفت: کلید حرکت مردم در جهان امروز حرکت‌ها و و مقاومت علیه رژیم‌های استبدادی است که به خوبی در جهان نمود یافته و عملی می‌شود.
این نماینده مجلس شورای اسلامی حرکت‌های پیروزمندانه مردم منطقه را در ماه‌های اخیر برگرفته از فرهنگ دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: مقاومت مردم به خوبی در این کشورها عملیاتی می‌شود.
وی ادامه داد: ملت به هر اندازه در علم و تکنولوژی موفق و پیشتاز باشد به همان اندازه کشور پیشرفت می‌کند که در این راستا والدین موظف هستند در امر تعلیم و تربیت صحیح فرزندان تلاش کنند. 
وی بر نقش والدین در ایجاد روحیه شهامت و شهادت فرزندانشان اشاره کرد و اظهار داشت: والدین باید در کنار دیگر موارد آداب زندگی اجتماعی و دفاع از کیان اسلامی را به فرزندان خود آموزش دهند.
نماینده مردم زنجان و طارم ادامه داد: باید زمینه‌ای فراهم شود تا بصیرت جوانان ایرانی حفظ و تقویت شود و این امر مستلزم توجه بیشتر به تربیت فرزندان از سنین کودکی است و امیدوارم خانواده‌ها از این موضوع غافل نشوند.
وی اعلام کرد: هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی است تا فرزندان را با رشادت غیور مردان ایرانی بیشتر آشنا کنیم بر این اساس ‌نباید از این فرصت غفلت کنیم.
نصیری با بیان اینکه وظیفه دستگاه‌های فرهنگی در راستای تببین فرهنگ دفاع مقدس بیش از گذشته احساس می شود، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌ها باید به گونه‌ای باشد که این فرهنگ با گذشت زمان به بوته فراموشی سپرده نشود.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول