اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه کربلای مازندران:

پیروی از ولایت بزرگ‌ترین درس دفاع مقدس است

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه کربلای مازندران گفت: پیروی از ولایت بزرگترین درس دفاع مقدس است.

پیروی از ولایت بزرگ‌ترین درس دفاع مقدس است
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، سید محمدتقی شاهچراغی صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه فرمانده سپاه ناحیه نور بیان داشت: دفاع مقدس از جهاتی شبیه به شخصیت امام علی(ع) است که هر کسی برداشت خود را از آن دارد.
وی گفت: در معرفی و شناخت امیرالمومنین(ع) افراد ایشان را از دریچه‌های مختلف معرفی می‌کنند همچنین جنگ آوران نخستین امام شیعیان نیز آن حضرت را شجاع، پهلوان و جنگ‌آور، فاتح خیبر و یار رسول الله(ص) می‌دانند، اندیشمندان نیز با نهج‌البلاغه کلام، قلم و بیان او را معرفی می‌کنند، خیرین انفاق او را، نمازگزاران خلوص عبادت و هر کس برداشت خود از دریای بی‌کران را برمی‌شمرد.
فرمانده سپاه کربلای مازندران خاطرنشان کرد: دفاع مقدس ما هم این گونه است و هر کس به تعبیر خود برداشتی دارد و ایمان رزمندگان، طراحی جنگ، وحدت، نماز و دعا، دفاع، ایمان پدران و مادران و صبرشان را ذکر می‌کنند.
شاهچراغی تصریح کرد: همه ما که در سایه نظام جمهوری اسلامی زندگی می‌کنیم اگر قرار است حق رزمندگان را ادا کنیم باید به همه وجود شخصیت امام علی(ع) و دفاع مقدس توجه کنیم و ویژگی‌های نهفته در دفاع مقدس و ابعاد آن را بشناسیم و بشناسانیم.
وی ابراز داشت: مردم ما در دفاع مقدس امام‌شان را تنها نگذاشتند و به نسبت جمعیت مردمی که تحت عنوان داوطلب به میدان آمدند اصلا قابل مقایسه نیست، در هر شرایطی که لازم بود پای نظام و امام ایستادند و این درس دفاع مقدس بود.
فرمانده سپاه کربلای مازندران حضور مردم و توجه به امام و رهبری را از امتیازات دفاع مقدس دانست و افزود: حضور مردم صحنه را تغییر می‌داد، در روزهای آخر جنگ هم دشمن تقریبا سرزمین‌های پس گرفته را اشغال کرد، منافقین تا تنگه مرصاد آمده بودند ولی یک پیام امام(ره) مردم را به صحنه آورد و حوادث زیبا آفریدند.
وی یکپارچگی و یکدلی را از نکات دیگر دفاع مقدس ذکر کرد و ادامه داد: بیش از 10 هزار شهید از یک استان واقعیت‌های میدان جنگ و دفاع مقدس است که فرقی نمی‌کرد از کدام شهر و استان و قوم و قبیله‌ای بوده بلکه همه در کنار هم فقط دفاع می‌کردند.
شاهچراغی ولایت‌پذیری، اطاعت از فرامین رهبری، وحدت و یکپارچگی را از درس‌های دوران دفاع مقدس دانست و اذعان داشت: بسیجیان و پاسداران این درس‌ها را از دفاع مقدس آموختند.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول