اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هرمزگان خبر داد:

برپایی نمایشگاه اسناد دفاع مقدس در بندرعباس

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هرمزگان گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس نمایشگاه اسناد دفاع مقدس در بندرعباس برپا می‌شود.

برپایی نمایشگاه اسناد دفاع مقدس در بندرعباس
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمد دهقانی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همزمان با هفته دفاع مقدس، نمایشگاه اسناد دفاع مقدس با هدف تبیین نقش ادارات و اقشار مختلف مردم استان در دوران دفاع مقدس در بندرعباس دایر می‌شود.
وی با بیان اینکه در این نمایشگاه تعدادی از اسناد و آثار رزمندگان و شهدا که تاکنون جمع آوری شده در معرض دید عموم قرار می‌گیرد، افزود: هنوز آثار زیادی وجود دارد که باید در راستای شناسایی و ثبت آنها اقدام شود.
مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: 40 هزار سند شامل عکس، فیلم و آثار مکتوب شامل حکم ماموریت افراد برای اعزام به جبهه‌های جنگ، نامه‌های پایان ماموریت، لیست حضور و غیاب رزمندگان در جبهه، اسناد پشتیبانی و جمع‌آوری کمک‌های مردمی در استان، اعزام رزمندگان به میدان‌های نبرد، اسناد مکتوب پرواز هواپیمای ایرباس، 300 ساعت ضبط خاطرات فرماندهان جنگ تحت عنوان تاریخ شفاهی در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.
دهقانی تصریح کرد: بخشی از این اسناد از لشکر 41 ثارالله، بخشی از دستگاه‌هایی همچون سازمان جمعیت هلال احمر، اداره کل راه و ترابری، سازمان جهاد کشاورزی، برق منطقه‌ای و سپاه و بخشی نیز از روزنامه‌ها جمع‌آوری شده است.
وی با بیان اینکه در کنار نمایشگاه، غرفه جمع‌آوری اسناد دفاع مقدس نیز گشایش می‌یابد، اضافه کرد: جمع‌آوری اسناد اقشار مختلف مردم از جمله فعالیت این غرفه است و کسانی که سندی از آن دوران را در اختیار دارند می‌توانند با مراجعه به این غرفه در راستای ماندگار کردن فرهنگ دفاع مقدس این اداره کل را یاری کنند در ضمن پس از اسکن، اصل سند به صاحب آن بازگردانده می‌شود.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان هرمزگان در پایان با بیان اینکه این نمایشگاه از 31 شهریور سال ‌جاری به مدت یک هفته در پارک ولایت بندرعباس میزبان علاقه‌مندان است، بیان کرد: در هفته دفاع مقدس امسال یادمان شهدای جزیره هرمز نصب و طراحی یادمان شهدای بندر چارک و پارسیان نیز اجرا می‌شود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول