اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دهه کرامت صورت می‌گیرد؛

آغاز عملیات اجرایی رواق حرم تا حرم در شیراز

خبرگزاری فارس: تولیت آستان احمد و محمدی گفت: عملیات اجرایی رواق حضرت احمدبن موسی و سید میرمحمد (ع) با نام حرم تا حرم همزمان با دهه کرامت آغاز می‌شود.

آغاز عملیات اجرایی رواق حرم تا حرم در شیراز
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله محمد مهدی دستغیب بعد از ظهر دیروز در نشست مطبوعاتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: احداث رواق حرم تا حرم در زمینی به مساحت 8 هزار مترمربع و با هزینه‌ای بالغ بر 120 میلیارد ریال از سوی خیران و دوستداران اهل بیت (ع) تامین و پرداخت شده است.
دستغیب خاطرنشان کرد: دارالقران، مرکز مشاوره، پژوهش، روابط بین‌الملل، دفاتر پاسخگویی به شبهات زائران و موزه در مجموعه حرم مطهر احمد بن موسی شاهچراغ (ع) با کمبود فضا رو‌به‌روست.
وی با اشاره به اینکه مسئولان استان فارس در مورد ترافیک اطراف حرم مطهر حضرت شاهچراغ مشکل را برطرف نکرده‌اند، افزود: شهرداری وقت با همکاری یک شرکت عربی به‌نام تواصل درصدد ایجاد مراکز تجاری در اطراف حرم بودند که با اجرایی شدن این طرح، علاوه بر مسدود شدن راه‌های به سمت بین‌الحرمین، فضای این حرم از حالت مذهبی خارج می‌شود.
تولیت آستان احمد و محمدی تصریح کرد: این تولیت با کمک خیران آماده خرید مراکز تجاری اطراف حرم و تبدیل آن به محیطی مذهبی است.
دستغیب اضافه کرد: به دلیل همکاری نکردن شهرداری وقت شیراز، تمام راه‌های منتهی به حرم احمد بن موسی (ع) بسته و همچنین با کم‌عرض بودن خیابان‌های اطراف حرم، زائران ایرانی و خارجی
با مشکل رفت و آمد رو‌به‌رو هستند.
وی با تاکید بر اینکه مکتب تشییع ایجاد امید، نشاط و شادی می‌کند، گفت: مسئولان و مدیران اجرایی که محبت اهل بیت عصمت و طهارت در دل دارند باید نسبت به احیا و توسعه حرم شاهچراغ (ع) همت ویژه داشته باشند و تولیت و خیران در تامین بودجه همکاری ویژه می‌کنند.
تولیت آستان احمد و محمدی اضافه کرد: در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان فارس مقرر شد که برای توسعه حرم اعتباری به این مجموعه اختصاص یابد که تاکنون این مسئله محقق نشده است.
دستغیب اضافه کرد: امیدواریم که مسئولان ارشد کشور به ویژه ریاست جمهوری نسبت به توسعه این حرم اهتمام داشته باشند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول