اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر نمایشگاه ملی کتاب هفته دفاع مقدس:

چاپ 8 هزار عنوان کتاب دفاع مقدس در کشور کافی نیست

خبرگزاری فارس: دبیر دومین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در مشهد با اشاره به چاپ یک میلیون و 400 هزار کتاب در جنگ جهانی دوم، گفت: چاپ 8 هزار عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس کافی نیست.

چاپ 8 هزار عنوان کتاب دفاع مقدس در کشور کافی نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسن امیری ظهر امروز در نشست خبری ستاد هفته دفاع مقدس ضمن تقدیر از زحمات صورت گرفته در چاپ آثار مربوط به دفاع مقدس، اظهار داشت: در جنگ جهانی دوم بیش از یک میلیون و 400 هزار کتاب چاپ شد این در حالی است که تاکنون 8000 عنوان کتاب در رابطه با دفاع مقدس در کشور منتشر شده است.
وی چاپ هشت هزار عنوان کتاب دفاع مقدس را شروع خوبی در ترویج ارزش‌های دفاع مقدس دانست و افزود: چاپ این مقدار کتاب در رابطه با جنگ هشت ساله نقطه حرکتی برای کارهای بزرگتر است.
دبیر ستاد هفته دفاع مقدس از کمبود عنوان‌های کتاب مربوط به حوزه دفاع مقدس در کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی انتقاد و خاطرنشان کرد: در تحقیقی که قبل از برگزاری نمایشگاه کشوری کتاب هفته دفاع مقدس در مشهد صورت گرفت تقریباً هیچکدام از کتابخانه‌های خراسان رضوی مجهز به غرفه کتاب دفاع مقدس نیستند.
وی با اشاره به نقش مؤثر کتاب در انتقال ارزش‌های دفاع مقدس آن نیازی مبرم در حوزه دفاع مقدس خواند و افزود: متاسفانه در بعضی از کتابخانه‌های استان  خراسان رضوی تنها یک عنوان کتاب مربوط به دفاع مقدس وجود دارد.
امیری تعیین سهم نشر کتاب در حوزه دفاع مقدس را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را خواستار شد و بیان داشت: پشتیبانی‌هایی که از سوی دستگاه‌های مربوطه در رابطه با نشر کتاب دفاع مقدس شده است، باید بیشتر شود.
دبیر دومین نمایشگاه ملی کتاب هفته دفاع مقدس از حضور 10 ناشر با بیش از 250 عنوان کتاب در نمایشگاه کشوری کتاب هفته دفاع مقدس در مشهد خبر داد و اظهار داشت: چاپ 250 عنوان کاتب در برابر 23 هزار شهید استان خراسان رضوی کافی نیست.
وی تدریس کتاب‌دفاع مقدس را در دانشگاه‌های کشورهای دیگر مسئله‌ای مهم خواند و افزود: چند استاد ایرانی دانشگاه‌های کانادا در سفری که به ایران داشتند از ما خواستار کتاب در حوزه دفاع مقدس شدند.
امیری از اختصاص80 غرفه در فضای دو هزار مترمربعی در مجتمع آیه‌ های مشهد به ناشران در نمایشگاه کتاب هفته دفاع مقدس خبر داد و خاطرنشان کرد: کتاب‌هایی که در این نمایشگاه عرضه می‌شود به صورت 20 درصد تخفیف نمایشگاه برای عموم و 20 درصد بن کتاب برای مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات ارائه می‌شود.
وی اظهار داشت: در نمایشگاه کشوی کتاب هفته دفاع مقدس در مشهد ناشرانی به این نمایشگاه دعوت کرده ایم که بیش از 10 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس به چاپ رسانده‌اند.
دبیر دومین نمایشگاه ملی کتاب هفته دفاع مقدس نقش رسانه‌ها در پیگیری مطالبات در حوزه نشر آثار دفاع مقدس را مهم و حیاتی عنوان کرد و افزود: به کتاب در حوزه دفاع مقدس نیاز داریم و رسانه‌ها می‌توانند با پیگیری نیازها در چاپ آثار دفاع مقدس از مسئولان به گسترش ارزش‌های دفاع مقدس در کشور کمک کنند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول