اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حفاظت رودخانه‌های خراسان‌جنوبی خبر داد:

5 متخلف رودخانه‌های خراسان‌جنوبی در چنگال قانون

خبرگزاری فارس: رئیس گروه حفاظت مهندسی رودخانه‌های خراسان جنوبی گفت: پنج متخلف به دلیل برداشت غیرمجاز مصالح رودخانه‌ای و عدم پرداخت خسارت برای پیگیری‌های قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

5 متخلف رودخانه‌های خراسان‌جنوبی در چنگال قانون
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی بیچکی شنبه‌شب در نشست واحد حفاظت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون هشت مورد تخلف برداشت غیرمجاز شن و ماسه از بستر رودخانه‌های استان گزارش شده که تمامی آنها به هیئت مدیره شرکت ارجاع داده شده است.
وی ادامه داد: در این راستا نسبت به اخذ خسارت سه مورد مستقیماً توسط گروه حفاظت مهندسی رودخانه‌های خراسان جنوبی اقدام شده و پنج مورد دیگر برای وصول منابع خسارت و صدور احکام به مراجع قضایی معرفی شدند.
رئیس گروه حفاظت مهندسی رودخانه‌های خراسان جنوبی گفت: برداشت غیر مجاز این مصالح که عمدتاً به مصارف شن‌شویی و راهسازی می‌رسیده از دشت‌های شهرستان‌های بیرجند، قائن، فردوس و بشرویه صورت گرفته که با تلاش مستمر و به هنگام گروه گشت و نظارت شرکت آب منطقه‌ای شناسایی شده‌اند.
بیچکی تصریح کرد: برای حفظ منابع آب و تغذیه بهتر منابع آب زیرزمینی در بستر رودخانه‌ها و جلوگیری از به هم ریختگی ریخت‌شناسی رودخانه‌ها و سیلاب‌های احتمالی این موضوع به صورت جدی پیگیری می‌شود.
وی یادآور شد: صیانت و حفاظت از حریم و بستر رودخانه‌ها بر اساس قانون به عهده شرکت آب منطقه‌ای به نمایندگی از وزارت نیرو است.
رئیس گروه حفاظت مهندسی رودخانه‌های خراسان جنوبی از شهروندان استان خواست با مشاهده هرگونه تعرض و تجاوز به حریم و بستر رودخانه‌ها گروه‌های گشت و نظارت شرکت آب منطقه‌ای را مطلع کنند، زیرا حفاظت از رودخانه‌های استان بدون مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست.   
معاون طرح و توسعه آب منطقه‌ای استان نیز در مورد تصفیه‌خانه آب شرب شیمیایی شهرستان بیرجند گفت: فاز اول تصفیه‌خانه آب شرب بیرجند در حال انجام است و در حال حاضر 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و در صورت تامین اعتبار تا پایان سال قابل بهره‌برداری است.
رضا بیجاری تصریح کرد: مطالعات این پروژه که از سال 86 آغاز شده در فاز یک به تولید روزانه 640 لیتر بر ثانیه رسیده و در فاز دو این رقم به 920 لیتر بر ثانیه می‌رسد.
وی ادامه داد: اقلام و دستگاه‌های مورد نیاز برای ادامه پروژه از خارج از کشور وارد شده و در سال جاری نیز اتصال منابع آب شهرستان بیرجند به تصفیه‌خانه در دستور کار قرار دارد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول